مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل:
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: وظیفه این نهاد اجرایی جستجوی تیم های کوهنوردی در کوهستان نیست.
کد خبر: ۳۵۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷ 16 May 2015

به گزارش مهر، بهرام غیبی در بازدید از پایگاه امدادی مشگین شهر تصریح کرد: اینکه هلال احمر در حوادث کوهستان اقدام به جستجو می کند بر اساس نیات انسان دوستانه است.

وی تاکید دارد که هلال احمر قانونی وظیفه جستجو برای یافتن گمشدگان در کوهستان را ندارد و به دلیل وسعت کوهستان در برخی مواقع انتظارات از هلال احمر صحیح نیست.

به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان هر چند پایگاه مشگین شهر مجهز به تجهیزات کوهستانی است با این وجود رویه اشتباهی ایجاد شده که هر فردی در کوهستان گم شود باید هلال احمر به جستجوی وی برود.

غیبی عمده دلیل حوادث کوهستان را سهل انگاری خود گروه ها و عدم اطلاع رسانی دقیق دانست و افزود: به دلیل اینکه استان اردبیل برخوردار از ارتفاعات است و مرتب صعود به کوهستان انجام می شود، برنامه صعودها باید به صورت منظم باشد.

وی با بیان اینکه خود کوه سبلان چندین ورودی و مسیر صعود دارد، تصریح کرد: هلال احمر نمی تواند در هر مسیر نیروی امدادی مستقرر کند و کوهستان به قدری وسیع است که چنین طرحی قابلیت اجرایی ندارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با یادآوری تاکیدات مکرر به ضرورت اطلاع رسانی گروه ها قبل از صعود اضافه کرد: با این وجود در برخی مواقع گروه ها بدون اطلاع به هلال احمر یا اداره ورزش و جوانان اقدام به صعود می کنند و بعد از ایجاد مشکل از ما کمک می خواهند.

غیبی تاکید کرد: اطلاع رسانی به موقع در مداخله در حوادث نیز تاثیر گذار است و به نوعی ایمنی سفر را افزایش می دهد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار