رئیس پلیس راه ایلام گفت: سامانه سپهتن به منظور نظارت بر نحوه تردد بخش حمل و نقل عمومی در جاده های برون شهری در محور ایلام به کرمانشاه در پاسگاه شباب راه اندازی شده است.
کد خبر: ۳۵۴۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ 04 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ محسن ناصری روز سه شنبه اظهار کرد: فرآیند اجرایی سامانه سپهتن سال 93 به منظور ثبت آنلاین تخلفات اتوبوس های بین شهری و کامیون ها در محورهایی همچون تهران- قم- اصفهان، تهران - مشهد و تهران- تبریز، ‌قم- اراک- لرستان- خوزستان و قزوین- رشت آغاز شد و در استان ایلام نیز به تازگی در مسیر ایلام به کرمانشاه در پاسگاه شباب راه اندازی شده است.

وی افزود: اتوبوس های مجهز به جی پی اس با اتصال به این سامانه نیاز نیست جلوی پاسگاه ‌های پلیس توقف کنند، تمام اطلاعات اتوبوس و راننده همزمان در مانیتور داخل پاسگاه، پلیس راه استان و مرکز تهران رویت و نظارت دقیقی بر نحوه تردد آنها انجام می شود.

رئیس پلیس راه ایلام تاکید کرد: سامانه سپهتن این امکان را می دهد تا بر اساس صدور کارت هوشمند برای رانندگان بخش حمل و نقل عمومی و بار راننده وسیله نقلیه در هر مکانی شناسایی و میزان سرعت و تخلف های وی نیز مشخص می شود.

ناصری یاداور شد: قرار است این سامانه در مسیر ایلام به مهران نیز راه اندازی شود که تا پایانه مرزی را پوشش خواهد داد.

وی کاهش تخلف اتوبوس های بین شهری و کامیون های حامل بار و برخورد سریع و قاطع را از مهم ترین اهداف اجرای این طرح عنوان و ابراز امیدواری کرد میزان حوادث جاده ای کشور با اجرای این سامانه کاهش قابل توجهی یابد.

رئیس پلیس راه ایلام انجام مستمر آزمایش سلامت و اعتیاد رانندگان بخش حمل و نقل عمومی برون شهری را از فعالیت های پلیس راه برشمرد و اضافه کرد: راننندگان بطور تصادفی مورد آزمایش قرار می گیرند ضمن اینکه هنگام صدور دفترچه و المثنی نیز این آزمایشگات تکرار می شود تا از فعالیت افراد خاطی جلوگیری شود./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار