آیین اختتامیه جشنواره نوجوان سالم استان اردبیل در کانون شهید رجایی برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 16 May 2015
به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در این آیین با بیان اهمیت آموزش و پرورش در آموزش مفاهیم پیشگیرانه به دانش آموزان گفت: تمام معلمان و مربیان در آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان همکاری دارند.

صابر سپهری با اشاره به نقش پر رنگ همکاری خانه و مدرسه در پیشگیری از بروز رفتارهای پرخطر در بین نوجوانان به عنوان یکی از سه خطر شناخته شده رفتاری در دنیا ، این همکاری و هماهنگی را بی نظیر و مثال زدنی دانست.

وی افزود: مرحله آموزشگاهی و منطقه ای جشنواره از دی تا اسفند سال گذشته و مرحله استانی نیز از فروردین تا اردیبهشت سال جاری برگزار شد.

او اظهار کرد: در این جشنواره یک هزار و 300 دانش آموز و 300 نفر از همکاران و اولیا در پنج بخش نشریه دیواری ، فیلم ، عکس ، نقاشی و مقاله علمی رقابت کردند.

وی گفت: 60 نفر از صاحبان آثار فاخر منتخب شده و به مرحله کشوری راه یافتند.

سپهری از مورد تقدیر قرار گرفتن چهار منطقه و هشت مدرسه خبر داد و افزود: این دوره از جشنواره با استقبال خوب و ارتقای کمی و کیفی روبه رو شدیم طوری که آثار دریافتی نیز نسبت به سال گذشته رشدی 50 درصدی داشته است.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش اردبیل ، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز در این جشنواره گفت: پیشرفت هر جامعه ای مدیون آموزش و پرورش است.

رویا احمدیان افزود: توسعه فرهنگی هر کشوری در سایه ی داشتن آموزش و پرورشی قوی می باشد.

وی همچنین از تدوین برنامه نقشه راه پیشگیری از اعتیاد بر اساس سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد توسط 20 دستگاه دولتی استان خبر داد.

احمدیان در ادامه به نقش خانواده به عنوان ستون جامعه اشاره کرده و گفت: امروزه دشمن از انواع آسیب های اجتماعی و نوظهور استفاده می کند تا خانواده ها را متزلزل کند.

او افزود: اعتیاد معلول استرس و فشارهای روانی است و چنین فشارهایی موجب

می شود جوانان به انواع آسیب های اجتماعی گرفتار شوند.

او اظهار کرد: وظیفه داریم با اجرای برنامه های مناسب و پر محتوا در مدارس خلاء محبتی دانش آموزان را رفع نماییم.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از آثار منتخب دانش آموزان و غرفه های تغذیه سالم با شعار از مزرعه تا سفره و سرود های بومی و محلی تشکیل شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار