در 9 ماهه امسال صورت گرفت
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه در 9 ماهه امسال 13 هزار و 947 واقعه ولادت در استان ثبت شده است، گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2.37 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۳۵۴۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ 03 January 2017
علی پورحسین صبح امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: برای ثبت ولادت باید تعیین نام نوزادان توسط والدین انجام گیرد.

وی با بیان اینکه در 9 ماهه امسال بیشترین نام انتخاب شده برای نوزادان پسر در سطح استان به ترتیب ابوالفضل، امیرعلی، امیرحسین، محمدطاها و محمد بوده است، تصریح کرد: همچنین بیشترین فراوانی نام انتخاب شده برای نوزادان دختر در استان طی این مدت فاطمه، فاطمه زهرا، زینب، زهرا و نازنین زهرا بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی یادآور شد: طی 9 ماهه امسال برای 350 نوزاد دختر و 350 نوزاد پسر در استان نام‌هایی انتخاب شده که فراوانی آن یک بوده است.

پورحسین با بیان اینکه در بیشتر مواقع صدور شناسنامه برای نوزادان متولد شده طی دو الی سه روز انجام می‌گیرد، افزود: والدین برای انتخاب نام نوزاد خود می‌توانند به درگاه ثبت احوال مراجعه و نام مورد نظر خود را از این درگاه انتخاب کنند.

وی ادامه داد: نام‌های مشخص شده در این درگاه توسط کارشناسان شاخص در کمیته ثبت احوال بررسی شده و اگر نامی به جزء نام‌های مشخص شده در این درگاه نباشد در خود استان کمیته‌ نامگذاری شکل گرفته و بعد از بررسی نام مورد به کمیته نامگذاری در مرکز رفته و بعد از گذاشته شدن نام در بانک اطلاعاتی ثبت احوال والدین مجاز هستند آن نام را برای فرزند خود انتخاب کنند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه در 9 ماهه امسال 13 هزار و 947 واقعه ولادت در استان ثبت شده است، یادآور شد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2.37 درصد کاهش داشته است.

پورحسین اضافه کرد: از مجموع ولادت‌های ثبت شده در 9 ماهه امسال 10 هزار و 149 واقعه شهری و 3 هزار و 789 واقعه روستایی بوده است.

وی با اشاره به اینکه نسبت جنسی در وقایع ولادت ثبت شده طی 9 ماهه امسال 105 بوده یعنی به ازای 100 تولدی دختر 105 تولد پسر ثبت شده است، گفت: از مجموع وقایع ولادت ثبت شده در این مدت در سطح استان 51.14 درصد پسر و 48.86 درصد دختر بوده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی تصریح کرد: در این مدت 173 واقعه ولادت دوقلوزایی و پنج واقعه سه قلوزایی در استان وجود داشته است.

پورحسین به گروه سنی مادران در بحث فرزندآوری اشاره کرد و افزود: بیشترین سن مادران برای فرزندآوری در استان 25 تا 29 سال به میزان 30.41 درصد، مادران با سن 30 تا 34 سال به میزان 26.6 درصد و مادران با سن 20 تا 24 سال به میزان 20.34 درصد بوده است.

وی یادآور شد: همچنین درمیان با افزایش 45 واقعه ولادت نسبت به مدت مشابه سال گذشته و نهبندان با کاهش 39 واقعه ولادت نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشترین و کمترین ثبت ولادت را در استان داشته‌اند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از ثبت 2 هزار و 832 واقعه فوت در استان طی 9 ماهه گذشته خبر داد و افزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.9 درصد افزایش داشته است.

پورحسین یادآور شد: از مجموع وقایع فوت ثبت شده طی 9 ماهه سال جاری 57.10 درصد شهری و 42.90 درصد روستایی بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت از مجموع وقایع فوت ثبت شده 54.38 درصد مربوط به فوت مردان و 45.62 درصد مربوط به فوت زنان بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین تعداد فوت شدگان در 9 ماهه امسال در سطح استان دارای سن 75 سال و بیشتر بوده‌اند، گفت: از مجموع وقایع فوت ثبت‌شده یک‌هزار و 493 واقعه مربوط به این رنج سنی بوده است.

پورحسین به مهم‌ترین دلیل فوت در استان اشاره کرد و افزود: بیماری قلبی و عروقی از مهم‌ترین دلایل فوت در استان بوده که از مجموع وقایع فوت ثبت شده در این مدت 935 مورد به این دلیل بوده است.

وی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی در بحث نرخ ثبت وفات جزو استان‌های برتر و در ثبت نرخ ولادت بعد از استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان رضوی جزو چهارمین استان‌های کشور است
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار