رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تأکید بر پرهیز از افراط و تفریط در مسائل اجتماعی، سیاسی و امنیتی گفت: نباید هر پدیده اجتماعی را امنیتی کنیم و به خاطر مسائل ساده جامعه را به التهاب بکشانیم.
کد خبر: ۳۵۳۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰ 02 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛سردار محمد شرفی روز دوشنبه در همایش سالیانه کلانتری ها و پاسگاه های فرماندهی انتظامی استان ایلام اظهار کرد: کارکرد نیروی انتظامی مبتنی بر رفتارهای جمعی ، دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر است.
 
 وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی به سبب حاکمیت ارزش های اسلامی اعتماد مردم را به دست آورده است تاکید کرد:یکی از ویژگی های امروز پلیس این است که تابع عمود خیمه انقلاب اسلامی است و به صورت مستقیم تحت نظر رهبری قرار دارد.
 
رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: نیروی انتظامی به عنوان نیرویی پویا، یادگیرنده ، حرفه ای و مدافع مظلومان جامعه سازماندهی شده است.
 
شرفی با تأکید بر اینکه رهبری شاخص رفتارهای پلیس است ، ادامه داد: نیروی انتظامی کارکرد و عملکرد خود را در ساختار سازمانی و تربیت نیروی انسانی بر اساس ارزش های اسلامی طراحی و سازماندهی کرده است.
 
وی به موضوع انتخابات پیش رو در ابتدای سال آینده اشاره کرد و گفت: دشمن در این برهه از زمان بیکار ننشسته و با تشکیل اتاق های فکر در صد ضربه زدن به انقلاب است.
 
وی تصریح کرد: رفتار دشمن بر اساس رخدادها و واقعیت های میدان عمل در کشور گسترش می یابد و در این راستا به دنبال اشتباهات ما است.
 
این مقام مسئول گفت: شبه افکنی در جامعه شیوه و روش دشمن است و برای رسیدن به این هدف به دنبال بزرگ کردن اشتباهات ما و التهاب آوری در جامعه است.
 
وی افزود: دشمن با سکولاریزه کردن دین در جامعه ایران اسلامی در صدد است اسلام عربستانی را در کشور ترویج دهد.

 وی تأکید کرد: پلیس باید تمام رفتارها و اقدامات خود را در جهت توسعه تفاهم و جلب مشارکت مردم گسترش دهد.
 
سردار شرفی با اشاره به اینکه پلیس دیده بان جامعه است ،گفت:همه در تأمین امنیت جامعه مسئول هستند و باید سهم و نقش داشته باشند.
 
معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام نیز در این همایش گفت: امروز تمام آحاد مردم در همه سطوح و مشاغل از هر طبقه اجتماعی به امید تلاش شبانه روزی پلیس زندگی می کنند، مردم در عالی ترین شرایط تا بحرانی ترین شرایط در جامعه به وجود پلیس نیاز و امید دارند.
 
حسین کلانتری با اشاره به اینکه مسئولیت ها در نیروی انتظامی متعدد و متنوع است، افزود: امروز جامعه به پلیس اعتماد دارد و نگاه مردم به نیروی انتظامی پر انتظار و امیدوارانه است.
 
معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با تاکید بر اینکه بایستی با تجزیه و تحلیل اقدامات، نقاط قوت در ماموریت های پلیس تقویت و نقاط ضعف پوشانده شود، یادآور شد: باید به گونه ای عمل شود که اعتماد مردم به پلیس در جامعه خدشه دار نشود.
 
کلانتری تاکید کرد: نیروی انتظامی بایستی پیش بینی و پیشگیری را در اولویت ماموریت های خود قرار دهد و مقابله و برخورد را در آخرین مرحله کاری خود بدانند.
 
وی اضافه کرد: در برخورد با اراذل و اوباش و افرادی که بدون توجه به قانون برای خانواده ها مزاحمت ایجاد می کنند و به آرامش جامعه خدشه وارد می کنند، نباید کمترین مماشاتی صورت گیرد و در این حوزه پلیس مقتدرانه با مجرمان برخورد نماید.
 
معاون استاندار ایلام به تجهیز رده های مختلف پلیس استان به امکانات و تجهیزات روز اشاره کرد و گفت: امروزه باید در کنار نیروی انسانی کار آمد استفاده از تجهیزات با رعایت حقوق شهروندی تقویت شود.
 
کلانتری به موفقیت پلیس در ماموریت بزرگ اربعین اشاره کرد و گفت: ماموریت پلیس ایلام در اربعین حسینی به استان ایلام تعلق ندارد بلکه فراتر از کشور بین المللی است.
 
همایش سالیانه کلانتری ها و پاسگاههای فرماندهی انتظامی استان ایلام صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان محلی استان و فرماندهان نظامی و انتظامی در سالن آمفی تئاتر غدیر پلیس ایلام برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار