مدیر کل استاندارد قزوین از صدور 135 فقره گواهینامه انطباق وارداتی با استاندارد در آذرماه امسال از سوی کارشناسان این اداره کل خبر داد.
کد خبر: ۳۵۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳ 02 January 2017
به گزار شتابناک از قزوین، محمودرضا طاهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش تقریبی مربوط به کالاهای وارداتی که در مدت یاد شده برای آنها گواهینامه انطباق صادر شده، 600 میلیارد ریال است.
وی اظهار کرد: اقلام وارداتی شامل انوع قطعات خودروهای سبک و سنگین شامل دیسک کلاچ سواری،لنت کلاچ، باطری، قطعات اسکانیا، تسمه دینام، قطعات کولر خودرو، انواع شوینده ها و مواد بهداشتی شامل مسواک، خمیر دندان، شامپو، لوازم ارایشی، مایع دستشویی، لوازم و تحریر و مواد غذایی شامل پاستیل، آدامس، شکلات، روغن زیتون، چای سیاه و کافی میکس بوده است.
مدیرکل استاندارد قزوین اظهار کرد: این کالاها از کشورهای فرانسه، ترکیه، آلمان، اسلواکی، پاکستان، سوئیس، هندوستان، کره جنوبی، اتریش، سریلانکا، ایتالیا، مجارستان، امارات متحده عربی، چین، تایوان و روسیه وارد کشور و گمرک قزوین شده اند.
وی در پایان اظهار کرد: در راستای اجرای پنجره واحد در استان و با توجه به استقرار آزمایشگاه استاندارد و همچنین حضور شرکت های بازرسی و آزمایشگاه همکار در گمرک قزوین، 140 مورد بازرسی و نمونه برداری از محموله های وارداتی صورت گرفته است تا از ورود کالاهای بدون کیفیت به کشور جلوگیری شود.
براساس قانون برای جلوگیری از صادرات و واردات کالاهای بدون کیفیت، این کالاها باید پیش از خروج و ورود گواهینامه انطباق با استاندارد دریافت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار