کد خبر: ۳۵۳۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 02 January 2017
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مکان های جمع آوری و دفن زباله در این استان تجمیع می شوند.

به گزارش ایرنا، پژمان نیک اقبالی روز یکشنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: بر این اساس در هر کدام از شهرستان های هشت گانه این استان یک نقطه به عنوان مکان دفن زباله تعدادی شهر و روستاهای اطراف آن تعیین خواهد شد.
وی گفت: چنین اقدامی به مدیریت بهتر زباله های کهگیلویه و بویراحمد کمک بسزایی کرده و در سال های آینده نیز فراهم کننده زمینه مناسب برای سرمایه گذاران متقاضی ساخت کارخانه بازیافت زباله در این استان است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره کل حفاظت محیط زیست این استان با تعامل و همکاری لازم کار مطالعاتی اصولی در زمینه تعیین مکان های جدید برای تجمیع جمع آوری و دفن زباله انجام دهند.
نیک اقبالی بر لزوم لحاظ کردن همه جوانب امر به ویژه در زمینه مسائل زیست محیطی هنگام تعیین مکان های جدید برای تجمیع جمع آوری و دفن زباله در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد.
وی بیان کرد: بازیافت زباله دارای سودآوری و توجیه اقتصادی است و باید برای ساخت چنین کارخانه هایی در کهگیلویه و بویراحمد نیز رقابت لازم را بین سرمایه گذاران بومی و غیربومی ایجاد کرد.
نیک اقبالی عنوان کرد: تاکنون اقدام های ارزنده ای برای مدیریت پسماند در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده اما هنوز مشکلات و کمبودهایی در این زمینه وجود دارد که باید به مرور زمان برطرف شوند.
وی ابراز داشت: شهرداری های 17 گانه کهگیلویه و بویراحمد اقدام به فرهنگ سازی و آموزش مردم برای تفکیک زباله در منازل کنند زیرا این امر در جمع آوری و بازیافت بهتر زباله ها موثر است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: دهیاری ها و بخشداری های استان برای دفن زباله با این اداره کل هماهنگی کنند تا مشکلات زیست محیطی ایجاد نشود.
سید اسدالله هاشمی اظهار داشت: به منظور تامین زمین برای دفن زباله های صنعتی یا ویژه در گچساران به زودی با مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز این شهرستان مذاکره می شود.
وی افزود: سایت بی خطرسازی زباله های عفونی و بیمارستانی شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه خراب است که باید به زودی تعمیر و به چرخه فعالیت برگردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار