اخبار پلیس//
فرمانده انتظامي شهرستان کنگاور از کشف و توقيف محموله دستگاه کاغذ خرد کن قاچاق به ارزش يک ميليارد و 30 ميليون ريال خبر داد.
کد خبر: ۳۵۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ 31 December 2016
به گزارش تابناک، سرهنگ "حسين براري" بيان داشت: در پي کسب خبري مبني بر انتقال محموله دستگاه هاي کاغذ خرد کن قاچاق از شهرستان هاي مرزي استان کرمانشاه به سمت استان هاي مرکزي کشور، بررسي موضوع در دستور کار ماموران انتظامي شهرستان کنگاور قرار گرفت.

وي افزود: ماموران ايست و بازرسي شهيد زنگنه با انجام اقدامات اطلاعاتي و تعقيب و مراقبت، يک دستگاه خودرو ايويکو به رانندگي فردي 43 ساله و فاقد سابقه کيفري را شناسايي و در يک اقدام به موقع خودرو را متوقف کردند.

اين مقام انتظامي ادامه داد: در بازرسي از اين خودرو 127 عدد دستگاه کاغذ خرد کن فاقد هرگونه مجوز گمرکي کشف شد که کارشناسان ارزش تقريبي محموله را يک ميليارد و 30 ميليون ريال برآورد کرده اند.

سرهنگ براري با اشاره به توقيف يک دستگاه کاميونت و دستگيري يک نفر در اين زمينه، خاطرنشان کرد: اقلام مکشوفه پس از صورت جلسه به همراه صاحب محموله قاچاق تحويل مراجع ذي‌صلاح شد.

فرمانده انتظامي شهرستان کنگاور هدف از برخورد با قاچاق کالا را افزايش کسب و کار، رونق توليد داخلي و احساس امنيت شغلي شهروندان ايراني و همچنين رضايتمندي مسئولان از پليس عنوان کرد و از شهروندان خواست: براي مقابله با اقدامات سودجويانه قاچاقچيان، کماکان به همکاري خود با پليس ادامه دهند.

 

دستگيري سارق حرفه اي با 26 مورد سرقت

فرمانده انتظامي شهرستان کرمانشاه از دستگيري سارق حرفه اي 27 ساله، با 26 مورد سرقت خبر داد.

سرهنگ "رضا شيرزادي" اظهار داشت: در پي وقوع دو مورد سرقت مشابه در سطح حوزه کلانتري 22 ظفر، مراتب به صورت ويژه در دستور کار گروهي کارآزموده از عوامل پليس تخصصي اين شهرستان قرار گرفت.

وي افزود: ماموران انتظامي با تحقيقات و اقدامات اطلاعاتي شبانه روزي و نيز ترسيم چهره سارق طبق اظهارات مالباختگان، در نهايت موفق به شناسايي يک نفر با هويت معلوم ساکن شهر کرمانشاه شدند که با هماهنگي مقام قضائي در يك اقدام ضربتي وي را در مخفيگاهش دستگير کردند.

اين مقام انتظامي ادامه داد: اين سارق 27 ساله در بازجويي هاي به عمل آمده به 26 مورد سرقت منزل، خودرو، داخل خودرو، قطعات خودرو و جيب بري اعتراف کرده و شناسايي مالباختگان در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ شيرزادي با اشاره به اينکه متهم جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي تحويل داده شده است، عنوان کرد: اغلب سرقت هاي شهر کرمانشاه از نوع خرد بوده و از سوي معتادان انجام مي شود، لذا همکاري مردم و رعايت توصيه هاي پليسي مي تواند در کاهش اين دسته از جرايم بسيار مؤثر باشد.#

کشف بيش از 15 تن پودر نيروزا در شهر کرمانشاه

رئيس پليس امنيت عمومي استان از کشف بيش از 15 تن پودر نيروزاي قاچاق و دستگيري يک متهم 33 ساله در اين زمينه خبر داد

سرهنگ "محمد رستمي" عنوان کرد: در پي دريافت اخبار و اطلاعاتي مبني بر اينکه فردي با هويت معلوم اهل و ساکن کرمانشاه در يکي از پاساژهاي معروف شهر کرمانشاه در امر تهيه و توزيع اقلام قاچاق و داروهاي نيروزا فعاليت دارد، موضوع در دست بررسي قرار گرفت.

وي افزود: پليس امنيت عمومي استان با انجام اقدامات اطلاعاتي و تأييد خبر فوق، اکيپي از عوامل اداره نظارت بر اماکن عمومي اين پليس را به همراه پرسنل معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي را به واحد صنفي مذکور اعزام کرد.

اين مقام انتظامي ادامه داد: در بازرسي از اين واحد فروش داروهاي نيروزا، چاقي و لاغري و ... بيش از 15 تن پودر نيروزا، دو هزار و 400 حبه قرص و کپسول نيروزا و دو هزار و 500 قلم لوزام آرايشي و بهداشتي قاچاق کشف و ضبط شد.

سرهنگ رستمي خاطرنشان ساخت: متهم 33 ساله اي در اين زمينه دستگير و جهت سير مراحل قانوني به معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه تحويل داده شده است.

وي خاطرنشان ساخت: متهم تا پيش از اين هيچگونه سابقه دستگيري نداشته و قصد داشته است اقلام قاچاق را در سطح شهر کرمانشاه توزيع کند.

 

اصناف از ارکان امنيت کشور هستند/ فعاليت اقتصادي، در يک محيط امن امکان پذير است

رئيس اداره نظارت بر اماکن عمومي پليس امنيت عمومي استان گفت: اصناف از ارکان امنيت کشور هستند و مي توان آنها را کمربند ايمني و امنيتي هر منطقه، شهر و استان دانست.

سرهنگ "احمدعلي اکبري" در جلسه توجيهي- آموزشي اصناف که در تالار شهداي مجمع امور صنفي کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به امنيت مطلوب کشور، بيان داشت: امنيت امروز مرهون خون شهدا و مشارکت مردم و اصناف است.

وي به اهميت نقش اصناف در نظم و امنيت جامعه اشاره کرد و افزود: اصناف از ارکان امنيت کشور هستند و مي توان آنها را کمربند ايمني و امنيتي هر منطقه، شهر و استان دانست.

رئيس اداره نظارت بر اماکن عمومي پليس کرمانشاه اضافه کرد: اصناف از مهم ترين اقشار جامعه و سرمايه نظام و کشور مي باشند، آنچنان که امام خميني (ره) نيز از بازار به عنوان بازوي ستبر انقلاب ياد کردند.

اين مقام انتظامي تصريح کرد: بازاريان مورد وثوق پليس و ساير دستگاه ها بوده و همواره در تحقيقات و بررسي هاي نظارتي، گزينشي و پليسي، اصناف محل رجوع بوده اند.

سرهنگ اکبري با تاکيد بر ضرورت همکاري اصناف با پليس، خاطرنشان ساخت: همکاري پليس و اصناف بايد تعاملي دو سويه باشد، چرا که کسب و کار و فعاليت اقتصادي تنها در يک محيط امن امکان پذير است، از اين رو متصديان هر يک از واحدهاي صنفي بايد با احساس مسئوليت، همانند يک پليس عمل کرده و ياري گر نيروي انتظامي در مبارزه با جرايم باشند.

اين مقام انتظامي در ادامه با اشاره به لزوم توجه به آموزش ها و هشدارهاي پليسي توسط اصناف، اظهار داشت: به کار بستن آموزش و هشدارهاي پليس نقشي پيشگيرانه داشته و بيشترين تاثير را در حفظ اموال اصناف و پيشگيري از وقوع جرايمي مانند سرقت خواهد داشت.

در بخش پاياني اين جلسه رئيس اداره نظارت بر اماکن عمومي پليس اطلاعات و امنيت عمومي انتظامي استان کرمانشاه در زمينه روند و سير مراحل قانوني کسب پروانه کسب (صلاحيت فردي، ضوابط انتظامي و ترافيکي) و همچنين بايدها و نبايدهاي مديريت و تصدي صنوف مطالبي را به حاضران ارائه کرد.

منبع: پایگاه خبری پلیس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار