معاون عمرانی استانداری قزوین:
معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: توسعه روستایی در استان قزوین باید بر اساس سند تدوین شده روستاها تهیه شود تا به اهداف تعیین شده دست یابیم.
کد خبر: ۳۵۰۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱ 29 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، سومین جلسه کارگروه تخصصی توسعه روستایی استان به منظور تبیین مکانیزم عملیاتی کردن سند توسعه روستایی و پیگیری پروژه های اقتصادی روستاهای نمونه استان روز چهارشنبه در استانداری قزوین برگزار شد.

علی فرخزاد در این جلسه با اشاره به ضرورت ترسیم چشم انداز دربرنامه های توسعه گفت: دستگاههای دولتی باید برنامه های توسعه روستایی را با الهام از سند توسعه روستایی تدوین کنند.

وی افزود: راهبردهای ١٢ گانه ای که در سند توسعه روستایی استان برای توسعه روستاها پیشنهاد شده باید با توجه به اولویتهای در نظر گرفته شده برای هر اقلیم و شهرستان راهنمای مدیران در تدوین برنامه ها باشد.

فرخزاد تصریح کرد: پروژه های روستاهای نمونه استان لازم است با هماهنگی و تسهیل گری دستگاههای دولتی به مرحله اجرا برسد و در این راستا باید فرمانداران ازطریق کمیته های برنامه ریزی شهرستان پروژهای روستاهای نمونه را پیگیری و گزارش اقدامات را به استانداری ارسال کنند.

در این جلسه کریم حبیبی انبوهی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری با اشاره به پیگیری برنامه های دستگاههای متولی أمور روستایی در کارگروه توسعه روستایی از همه دستگاهها خواست برنامه های خود را در افق پنج ساله با شاخص های قابل اندازه گیری به دفتر امور روستایی ارسال کنند.

در ادامه پور طاهری در خصوص ساز و کارهای اجرایی شدن سند توسعه روستایی مطالبی بیان کرد و  موسوی فرماندار شهرستان آوج نیز گزارشی از اجرای پروژ های طرح شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری در روستاهای نمونه این شهرستان ارائه کرد.

در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاریهای مشترک بین دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان امضاء شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار