مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام گفت: عزم دولت تدبیر و امید برای تحقق رویکردهای اقتصاد مقاومتی و ایجاد تحول در حوزه کسب و کار جدی است.
کد خبر: ۳۵۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ 28 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ مرتضی دارایی روز چهارشنبه اظهار کرد: اراده دولت تدبیر و امید در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و خودکفایی کشور برای احیا و فعال سازی صنایع خرد، کوچک و متوسط بسیار جدی است و شرکت شهرک های صنعتی نیز آمادگی لازم برای حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی را دارد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی باید در شهرک ها و نواحی صنعتی استان نیز نمود پیدا کند و ما همه مکلف هستیم در راستای خدمت رسانی به صنعتگران و تولید کنندگان هر چه در توان داریم در طبق اخلاص قرار دهیم.

مدیرعامل شهرک های صنعتی ایلام گفت: امروز صنعتگران، جهادگران جبهه اقتصاد مقاومتی و عاشقان خدمت به مردم هستند و شرکت شهرک های صنعتی با ایجاد بسترهای مناسب در تمامی نقاط استان، زمینه سرمایه گذاری برای آنان را فراهم کرده است.

دارایی با اشاره به اعطای تسهیلات ویژه در راستای اشتغالزایی و توسعه پایدار و نیز احیای واحدهای راکد و نیمه فعال و واگذاری اراضی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان برای جذب سرمایه گذار تاکید کرد: یک هزار و 390 میلیارد ریال تسهیلات امسال در قالب اقتصاد مقاومتی و بسته حمایتی دولت برای احیا 13 واحد کوچک و متوسط تولیدی در شهرک ها و نواحتی صنعتی استان پرداخت شده است.

وی یادآور شد: افزون بر این، با پرداخت 880 میلیارد ریال تسهیلات به هشت واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان موافقت شد که به زودی در اختیار صاحبان آنان قرار می گیرد تا نسبت به فعال سازی واحد تولیدی اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، 553 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری حدود 265 هزار میلیون ریال و ظرفیت اشتغال 9 هزار و 171 نفر در استان ایلام وجود دارد که تا پیش از اجرای بسته حمایتی دولت 183 واحد معادل 33 درصد از آنها نیمه فعال و تعطیل بود.

برای اجرا و بهره برداری از واحدهای نیمه فعال و تعطیل ایلام با ظرفیت اشتغال چهار هزار و 516 نفر در مجموع بیش از 23 هزار میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

مهمترین و اصلی ترین عوامل تعطیلی و نیمه فعال بودن واحدهای صنعتی و تولیدی استان ایلام، نداشتن نقدینگی و سرمایه در گردش، فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات و به روز نبودن فناوری خط تولید و مساله تامین مواد است.

مسائل مدیریتی و اختلاف شرکا و نیز مشکلات مربوط به بازار فروش محصولات تولیدی از دیگر موانع و چالش های اصلی تعطیلی و نیمه فعال بودن واحدهای صنعتی استان به شمار می رود./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار