مسئول دایره مطبوعات اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: هر چند مجوز انتشار یک روزنامه با صاحب امتیازی یکی از اهالی این استان صادر شده است اما در عمل و با منتشر نشدن آن؛ گلستان از این حیث در کنار کردستان ضعیف ترین وضعیت کشور را دارد.
کد خبر: ۳۵۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 28 December 2016
 مسئول دایره مطبوعات اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: هر چند مجوز انتشار یک روزنامه با صاحب امتیازی یکی از اهالی این استان صادر شده است اما در عمل و با منتشر نشدن آن؛ گلستان از این حیث در کنار کردستان ضعیف ترین وضعیت کشور را دارد.

ایرج رمضانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در جدیدترین بروز رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجوزهای نشریات در استان‌ها، گلستان در رده های آخر جدول به لحاظ انتشار روزنامه قرار گرفت.
وی ابراز داشت: در این لیست تهران با 133، خوزستان با 19، آذربایجان شرقی با 14، فارس، گیلان و کرمان هرکدام با 9 روزنامه رتبه‌های اول تا ششم استانهای کشور را به خود اختصاص دادند.
وی گفت: استانهای اصفهان و مازندران با 8، هرمزگان با 6، البرز، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، قم و لرستان با 5، خراسان جنوبی با 4، همدان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد با 4، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، زنجان، مرکزی و یزد با 3، آذربایجان غربی، ایلام ، بوشهر و قزوین با 2، اردبیل، سمنان، گلستان با یک و کردستان بدون روزنامه در رده های بعدی قرار دارند.
وی خاطرنشان کرد: از آنجا که در گلستان هیچ روزنامه ای منتشر نمی شود این استان ضعیف ترین وضعیت نشر روزنامه کشور را در کنار کردستان دارد.
وی بیان داشت: این وضعیت ناشی از عوامل مختلفی همچون وضعیت بد اقتصادی مدیران مسئول، فقدان حمایت های لازم از سوی مسئولان محلی، فقر صنعتی و جایگاه ضعیف تبلیغات در بخش خصوصی و تمکین نکردن برخی مدیران دستگاههای اجرایی و سازمانهای دولتی استان از قانون مطبوعات برای انتشار آگهی است. 
وی ابراز داشت: کمبود نیروی حرفه‌ای کارآمد رسانه ای نیز از دیگر دلایل ضعف نشریات بویژه روزنامه در استان گلستان است.
رمضانی همچنین با اشاره به مطالبی که بعضا در خصوص ساماندهی کانال‌های تلگرامی عنوان می شود، گفت: تاکنون بخشنامه یا دستورالعملی در این رابطه ابلاغ نشده است.
وی گفت: به طور قطع هر فعالیت خبری باید با نظارت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منطبق بر قانون مطبوعات باشد در غیر این صورت مطابق قانون اقدام خواهد شد.
مسئول مطبوعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تصریح کرد: کانال‌های تلگرامی که فعالیت خبری دارند باید بر اساس قانون عمل کنند و عملکرد آنها همانند پایگاه‌های خبری و تحلیلی دارای مجوز است.
رمضانی خاطرنشان کرد: تخلفات این حوزه مطابق قانون مطبوعات در ردیف سایت‌های خبری و نشریات تحلیلی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار