هواشناسی چهارمحال و بختیاری نسبت به کولاک برف و کاهش دید در گردنه ها و ارتفاعات استان طی روزهای یکشنبه و دوشنبه ( 5 و 6 دی) هشدار داد.
کد خبر: ۳۴۸۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ 25 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: بررسی نقشه های پیش یابی بیانگر عبور سامانه ای ناپایدار از فراز منطقه تا اواسط هفته جاری است که در این مدت آسمان استان به تناوب نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و برف و وزش باد است.
مهرداد قطره سامانی ادامه داد: با توجه به افزایش سرعت وزش باد برای روزهای یکشنبه و دوشنبه، کولاک برف و کاهش دید در گردنه ها و ارتفاعات استان پیش بینی می شود که ضروری است نسبت به تردد در این مسیرها به رعایت نکات ایمنی توجه ویژه ای داشت.
وی با اشاره به توصیه های هواشناسی کشاورزی تصریح کرد: تامین سوخت و تنظیم و تهویه دما و رطوبت در گلخانه ها، سالن های پرورش قارچ، مرغداری ها و دامداری ها و تهیه خوراک پرانرژی با توجه به کاهش شدید دما در برنامه کشاورزان و دامداران قرار گیرد.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: تنظیم ورودی و خروجی آب استخرهای پروش ماهیان سردآبی و حفاظت از کندوهای زنبور عسل و احشام در مقابل سوز باد و کاهش دما از دیگر توصیه های هواشناسی در حوزه کشاورزی و دامداری است.
میانگین وزنی بارندگی این استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ( اول مهر تا 5 دی)163 میلیمتر گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار