به مناسبت سالروز تاسیس شرکت ملی حفاری ایران انجام شد
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز در جمع نمازگزاران به تشریح اهمیت صنعت حفاری و نقش آن در پیشبرد اهداف و برنامه های صنعت نفت کشور پرداخت
کد خبر: ۳۴۸۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹ 24 December 2016
 مهندس حیدر بهمنی با بیان اینکه این شرکت اول دی ماه سال 1358 به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد، اظهار کرد: ملی حفاری در 37 سال فعالیت خود با تکیه بر توان داخلی نقش مهمی در پاسخگویی به نیازهای شرکت ملی نفت ایران ایفا کرده است.

وی افزود: شرکت ملی حفاری ایران فعالیت خود را با 6 دکل آغاز کرد و در خلال حدود چهار دهه شمار دستگاه های حفاری شرکت به 75 دکل خشکی و دریایی افزایش یافت و هم اکنون عملیات حفاری و خدمات تخصصی این صنعت را در بیش از 10 استان کشور توسعه داده است.  

بهمنی با بیان اینکه امروز صنعت حفاری در ایران تماما به دست متخصصان و کارشناسان ایرانی مدیریت و اجرا می شود، گفت: همسو با رشد و تعالی این شرکت از نظر سطح علمی و تخصصی کارکنان، دستیابی به فنون و علوم روز جهان در این صنعت راهبردی، در بحث بومی سازی تخصصی آن نیز توفیقات بزرگی حاصل شده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: ساخت نزدیک به 20 هزار قطعه و تجهیز اساسی و پرمصرف  از 33 هزار قطعه و تجهیز کاربردی در این صنعت با کمک 240 سازنده و صنعتگر داخلی از جمله در استان خوزستان و ساخت دکل های حفاری از جمله این موفقیت ها است.

وی با اشاره به اینکه امروز نه تنها در منطقه  که در جهان حرف برای گفتن داریم، ادامه داد: در زمان حاضر صنعت حفاری ایران در دنیا با توان فنی شناخته می شود و کارکنان سختکوش این شرکت با استفاده از توان صنعتگران داخلی از مرحله ساخت قطعه، تجهیز عبور کرده و ساخت دکل را در کشور بومی کرده اند.

بهمنی به نقش تاثیر گذار این شرکت در ایجاد فرصت های شغلی اشاره کرد و گفت: در این صنعت بالغ بر  ۲۰ هزار نفر به طور مستقیم و ۳۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند و این شرکت به سهم خود تلاش مضاعفی در توسعه کسب و کار و رونق بخشی به کارگاه ها و شهرک های صنعتی داشته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار