با وجود دیدار معاون توسعه و پشتیانی دانشگاه علوم قرآنی با امام جمعه ایلام و بیان مطالبه اصلی دانشجویان در ممانعت از انحلال دانشکده، اما همچنان این تلاش ها به نتیجه مثبتی نرسیده است.
کد خبر: ۳۴۷۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵ 22 December 2016
این روزها همه از اوضاع نامناسب و بلاتکلیفی دانشکده علوم قرآنی ایلام، اطلاع پیدا کرده اند.

دانشکده ای با قریب به 200 نفر دانشجو و پرسنل این روزها برای نجات و ماندگاری خود، به هر رایزنی و اقدامی متوسل شده است، اما انگار کسی حاضر نیست، برای رضای خدا و در راستای ترویج مفاهیم قرآنی و دینی صدای دانشجویان این دانشکده را بشنود.

امروز در پی رسیدگی به این اوضاع، و شنیدن خواسته اصلی دانشجویان، معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در بین مسئولین، کارکنان و دانشجویان این دانشکده حاضر و به بررسی مشکلات و ارائه تصمیم های صورت گرفته در این راستا پرداختند.

 

 

"حمیدرضا ابراهیمی"معاون پشتیبانی و توسعه و معاون ارشد دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم امروز در جمع دانشجویان علوم قرآنی ایلام، با بیان اینکه تمام صحبت ها و رایزنی ها برای تأمین مکان این دانشکده صورت گرفته است، گفت: اقدامات لازم برای ادامه تحصیل تمام دانشجویان عضو این دانشکده صورت گرفته است تا هیچ یک از آنان دچار مشکل نشوند.

وی گفت: تدارکی دیده شده است تا تمام دانشجویان بومی در دانشگاه های ایلام و دانشجویان غیر بومی در نزدیک ترین دانشگاه به محل زندگیشان بتوانند ادامه تحصیل دهند.

ابراهیمی با بیان اینکه هر دانشگاهی برای تداوم فعالیت باید از حداقل امکانات لازم برخوردار باشد، تصریح کرد: امکانات و وضعیت کنونی دانشکد علوم قرآنی ایلام اصلا به صلاح جامعه قرآنی نیست.

معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم افزود: پایه و اساس فعالیت دانشگاه های علوم قرآن با توجه بر اینکه زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه ساماندهی می شوند، بر وقف و کمک های خیریه  استوار است که در استان ایلام این جنبه مردمی بسیار ضعیف است.

ابراهیمی بیان کرد: برنامه ریزی ها به گونه ای انجام شده، که از مدرسین و اساتید همین دانشکده در دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه نیز استفاده شود، تا دانشجویان ادامه مطالب علمی و درسی خود را از همین اساتید دریافت کنند.

وی انتقال دانشکده علوم قرآنی ایلام به کرمانشاه را با اوصاف پیش آمده و نبود مکان قطعی اعلام کرد و اظهار داشت: با صحبت ها و رایزنی هایی که با استاندار ایلام و مسئولان مدیریت برنامه و بودجه صورت گرفته است به هیچ عنوان حاضر به واگداری این مکان به دانشکده علوم قرآنی ایلام نیستند، لذا تبعیت دانشجویان از تصمیماتی که از سوی مرکز در انتقال این دانشکده صورت گرفته است به صلاح دانشکده و دانشجویان است.

در ادامه این نشست دانشجویان با توجه دادن مسئولین به ترویج فرهنگ قرآنی و ضرورت حفظ دانشکده قرآنی به عنوان یکی از مراکز توسعه علوم قرآن در سطح استان ایلام، خواستار پیگیری بیشتر مسئولان و عدم موافقت آنان با انحلال دانشکده قرآنی از هر طریق ممکن شدند.

از این رو به همراه معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام رفتند، و از نزدیک در گفتگو با وی خواستار رسیدگی نماینده ولی فقیه به اوضاع پیش آمده و دفاع قاطع ایشان از جامعه قرآنی شدند.

 

حجت الاسلام والمسلیمن لطفی در این دیدار با اشاره به این مسئله، که تدوین مصوبه ای در اعتبارات سازمان اوقاف و امور خیریه برای بهره مندی شهرهای که از لحاظ سنت وقف و مشارکت مردم در امور خیریه ضعیف هستند، لازم و ضروی است، گفت: استان ایلام از لحاظ موقوفات و درآمدهای وقفی بهره چندانی ندارد، لذا باید سازمان اوقاف و اور خیریه از استان های معین که از این درآمدها برخوردارند برای موارد خاص این چنینی استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی افزود: بنا به نامه ها و مطالبات پیشین نسبت به این موضوع، بنده مسئله را با استانداری مطرح کرده، و استاندار ایلام با ماندن دانشکده در مکان فعلی موافقت کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان، اظهار داشت: تا آنجایی که بنده اطلاع دارم مدیریت برناهمه و بودجه استانداری هیچ نیازی به این مکان هم ندارد، اما اینکه چرا تا این حد به تخلیه این مکان اصرار دارند معلوم نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: انحلال دانشکده علوم قرآنی ایلام خوشایند نظام و کشور نیست، لذا در جهت واگذاری مکان با استانداری رایزنی های نهایی را انجام خواهم داد اما سازمان اوقاف و امور خیریه نیز باید در تأمین امکانات و فراهم نمودن شرایط بهتر برای تحصیل دانشجویان اقدامات لازم را انجام دهد.

 

در پایان این دیدار دانشجویان نماز ظهر و عصر را در حسینیه حضرت زینب(س) به امامت حجت الاسلام والمسلمین لطفی اقامه کردند.

دانشجویان در پایان نماز از نماینده ولی فقیه در استان خواستند که با جلوگیری از انحلال دانشکده قرآنی ایلام، مسیر توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در استان را هموار کنند.

 

آنان از نماینده ولی فقیه خواستند تا از تمام اختیارات خود در عدم تحقق این مسئله استفاده کرده و دانشکده علوم قرآنی ایلام را از میدان جنگ اغراض سیاسی نجات دهند./م

 
 
 
 
ایلام رصد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار