مدیرکل ثبت و احوال آذربایجان‌شرقی خبر داد
مدیرکل ثبت و احوال آذربایجان‌شرقی گفت: با تدابیر و برنامه‌ریزی انجام شده به دنبال تحویل کارت هوشمند در خانه به مردم هستیم.
کد خبر: ۳۴۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 22 December 2016

به گزارش تابناک تبریز، احد جودی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه با ثبت به موقع وقایع حیاتی می‌توانیم آمار لحظه به لحظه و به روزی از وضعیت جمعیت ارائه دهیم، اظهار داشت: ثبت به موقع وقایع حیاتی یکی از ابزارهای مهم در نظام برنامه‌ریزی کشور بوده و در سال‌های اخیر توفیقات خوبی از سوی سازمان ثبت احوال در ثبت وقایع حیاتی به دست آمده است.

وی افزود: ‌سازماندهی شماره ملی و صدور کارت ملی هوشمند نیز موجب تشخیص فوری شناسنامه‌های مازاد شده و این یکی از موفقیت ثبت احوال در کشور است.

جودی با بیان اینکه 99.8 درصد وقایع حیاتی در استان آذربایجان شرقی به موقع و در وقت قانونی ثبت می‌شود، تصریح کرد: با کارت هوشمند معضلات آمار را حل کرده و کلید و زمینه برنامه‌ریزی خواهد بود.

وی با بیان اینکه با اجرایی شدن کامل کارت هوشمند دیگر اشخاص دو هویتی یا چند هویتی را نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در استان آذربایجان‌شرقی 995 هزار و 582 کارت هوشمند صادر شده که تنها در سال‌جاری 545 هزار و 729 کارت هوشمند صادر شده که پیش‌بینی می‌شود نیز تا پایان سال 20 هزار کارت هوشمند دیگر نیز صادر شود.

جودی با بیان اینکه جامعه هدف استان برای صدور کارت هوشمند را 3 میلیون و 50 هزار نفر اعلام کرد و گفت: استان آذربایجان‌شرقی در زمینه صدور کارت هوشمند جزو پنج استان برتر کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود زمان صدور کارت هوشمند به 20 روز می‌رسد، اظهار داشت: به دنبال امضا تفاهم نامه با پست و دفاتر پشیخوان هستیم تا با نظارت دقیق و تجهیز کارت هوشمند در این مراکز تحویل مردم شود تا از تراکم مردم در ادارات پست جلوگیری شود.

جودی اظهار امیدواری کرد که از سال آینده با تدوین و برناتمه‌ریزی کارت هوشمند بعد از درخواست مردم از طریق پست با تجهیز سیستم‌های سیار کلاسه انگشت در دم خانه تحویل شود.

وی گفت: با کاربردی‌تر شدن کارت هوشمند مانع بروکراسی اداری و مدارک و اسناد در ادارات شویم.

مدیرکل ثبت و احوال آذربایجان‌شرقی هزینه کارت هوشمند را برای هر نفر 28 هزار تومان برای کسانی که برای اولین‌بار اقدام می‌کنند اعلام کرد و گفت: برای کارت هوشمند المثنی علاوه بر 28 هزار تومان هزینه 5 هزار و 700 تومانی نیز دریافت می‌شود.

جودی از روند کاهشی نرخ رشد جمعیت کشور اظهار نگرانی کرد و گفت: تا 40 سال آینده ایران با این نرخ شد یک جمعیت کاملا پیر خواهد داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر 70 درصد جمعیت کشور فعال و جوان است و با این نرخ رشد جمعیت در آینده این هرم معکوس می‌شود که مشکلات عدیده‌ای را به وجود خواهد آورد.

جودی با بیان اینکه در سال‌های گذشته و در دهه 60 نرخ رشد جمعیت کشور چهار درصد بود، ادامه داد: این میزان سال گذشته در سطح کشور به عدد 1.2 و در استان به عدد 1.3 درصد رسید.

وی اظهار کرد: سیستم تک فرزندی علاوه بر مشکلاتی که در آینده به لحاظ افزایش میانگین سنی جمعیت خواهد داشت، مشکلات عدیده‌ای را نیز در مفهوم بنیان خانواده به همراه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار