کد خبر: ۳۴۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 20 December 2016

پنجمین دوره مسابقات بازیهای رایانه اي (کاپیا) با همکاری دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان، خانه کارگر و با حمایت بانک تجارت، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، پارک علم و فناوری استان و مركز رشد واحد هاي فناوري دانشگاه سيستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش ایسنا دکتر سالارزهی سرپرست دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان سیستان و بلوچستان به عنوان میزبان این دوره از مسابقات بیان داشت: دانشگاه در کنار جوانان پرشور کانون مردم نهاد پیشگامان اندیشه قرار گرفت تا ضمن فرهنگ سازی و اهمیت این موضوع به حمایت و هدایت این جوانان بپردازد.

وی اظهار داشت: بازیهای کامپیوتری اصل برنامه های دانش بنیان است.

وی در زمینه اهمیت این مسابقه گفت: بازی سازی حوزه پر بازدهی است. بازیهای رایانه ای جزء پنج صنعت درآمدزا جهان قرار گرفته است.

سلارزهی تصریح کرد: هم اکنون حوزه بازی سازی درآمدی برابر با درآمد حوزه نفت دارد. کشورهای همسایه نظیر ترکیه، قطر و هند در این زمینه پیشرو هستند و ما نیز باید با حمایت جوانان خود، ایران را نیز در این رده قرار دهیم.

وی تاکید کرد: باید در زمینه بازیهای رایانه ای ورود کنیم و در این عرصه علاوه بر افتخار آفرینی، کارآفرینی نیز نماییم.

احمد شهرکی دبیر کانون مردم نهاد پيشگامان انديشه در خصوص معرفی کانون گفت: کانون مردم نهاد پیشگامان اندیشه فناوری اطلاعات، ثبت شده در وزارت ورزش و جوانان سال 94 است.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را، افزایش سطح مهارت و تجربه ،آشنایی جوانان و خانواده ها به بازی سازی ،فراهم کردن محیطی سالم و شاد برای سرگرمی و رقابت ،ایجاد محیطی فرهنگی، ورزشی و آموزشی عنوان کرد.

وی تعداد شرکت کنندگان در این مسابفات را در دو رشته فیفا 32 نفر و در PES، 140 نفر عنوان کرد.

در انتهای این مراسم از نفرات برتر این دوره از مسابقات تجلیل بعمل آمد.

در گروه رباتیک، جعفر خسروی

در گروه اخلاق فیفا، ادهم سردارزهی

در گروه بازیکن اخلاق PES، رضا ریگی

همچنین در فیفا 2017، امیر عباسی، ادهم سردارزهی، محمد انصاف جو و رضا واثق عباسی . و در PES2017، علی شهریاری، اسماعیل قاسمی پور، سید علی حسینی سرحدی و امیر قاسم عباسی به ترتیب به عنوان نفرات اول تا چهارم انتخاب شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار