کد خبر: ۳۴۶۰۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲ 20 December 2016
به گزارش تابناک یزد،فرمانده انتظامی شهرستان بافق در‌خصوص پیشگیری از كلاهبرداری به شهروندان هشدار داد و گفت: با توجه به ازدیاد تخلفات و شیوه‌های جدید کلاهبرداری عموم مردم در این زمینه احتیاط‌های لازم را انجام داده و هشدارهای پلیس را جدی بگیرند.
سرهنگ «فرهاد بیگلری» هشدار داد: شهروندان از در اختیار گذاشتن اسناد و مدارك معتبر خود نظیر شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه رانندگی، اسناد و مدارك زمین، مغازه و منزل، جواز ساختمان و جواز كسب برای انجام امور اداری به افرادی كه مورد وثوق نیستند خودداری كنند. وی تاکید کرد: از تحویل پول و لوازم با ارزش از قبیل فرش، طلا و جواهر و لوازم خانگی به افراد ناشناس با عناوین آژانس مسافربری، كارگر پست، نماینده شركت و تعمیركار بدون حصول اطمینان كامل و شناخت آنان نیز باید خودداری شود.
بیگلری افزود: در صورت برخورد با افرادی كه در قبال دریافت پول وعده یافتن كار، گرفتن كارت پایان خدمت یا معافیت، گذرنامه، ویزا، گواهینامه و حل مشكلات انتظامی را می‌دهند، در صورت کسب اطمینان از سوء نیت این افراد، مراتب را به مركز 110 پلیس اطلاع دهید. این مقام مسئول اعلام کرد: شهروندان در انجام معاملاتی كه وانمود می‌شود سود زیاد و بیش از حد معمول عایدشان خواهد شد نیز احتیاط لازم را داشته باشند و در آن تأمل كنند.
وی افزود: افرادی برای اطمینان‌کردن تنها به وجود آرم نامه‌ها اكتفا نکنند؛ چرا كه ممكن است سربرگ ادارات از سوی افراد شیاد، به سرقت رفته یا جعل شده باشد.
سرهنگ بیگلری با تاکید بر این‌که در تنظیم قولنامه یا مبایعه‌نامه باید دقت لازم صورت گیرد گفت: حتما یك برگ باید  به عنوان سابقه در بنگاه مورد معامله وجود داشته باشد. وی ادامه داد: از خرید املاك مشاعی كه سهم فروشنده و حدود آن مشخص نیست نیز خودداری شود و حتی‌المقدور معاملاتی نظیر معاملات منزل، اتومبیل و موتورسیكلت در مراكز خرید و فروش مجاز و پس از سیر مراحل قانونی انجام شود.
فرمانده انتظامی شهرستان بافق با بیان این‌که برای تنظیم سند و چك باید  از خودكار استفاده شود که در‌صورت دست‌بردن در مندرجات آن، جعلی بودن آن مشخص شود اظهار کرد: توجه شود که چك قبل از صدور، مهر و امضا نشده باشد و از صدور چك سفید امضا خودداری شود. وی با تاکید بر لزوم قبول نکردن چک از افراد ناشناس و فاقد اعتبار تصریح کرد: بر همین اساس احتمال مسروقه یا جعلی بودن آن وجود دارد. فرمانده انتظامی شهرستان بافق در این زمینه افزود: در خصوص دریافت چك های تضمینی، رمزدار و مسافرتی قبل از انجام معامله باید ضمن شناسایی كامل پرداخت كننده به نزدیك‌ترین شعبه بانك مراجعه و اصالت چك، احراز شده و از درست بودن مبلغ آن اطمینان حاصل شود.
همشهری 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار