امروز جمله زیبنده برای اردبیل به خاطر رکود و تعطیلی تولید دراین استان و بی بهره ماندن از زیرساخت های توسعه، همانا "استان سونامی زده"است و تعابیر دیگر اعتباری ندارد.
کد خبر: ۳۴۴۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸ 17 December 2016
به گزارش تابناک اردبیل، محمدباقر نوبخت درنشستی با نماینده ولی فقیه در استان ، استاندار و نمایندگان استان اردبیل در محل دفتر امام جمعه با اشاره به تخصیص اعتبار یک میلیارد دلاری به طرح های آب و خاک استان اردبیل گفت: هم اکنون در این ارتباط در استان طرح های بزرگی در دست اجراست و با توجه به دیگر طرح ها این استان هم اکنون به کارگاه سازندگی تبدیل شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه طرح راه آهن اردبیل - میانه نیز جز طرح های اولویت دار دولت می باشد، بیان کرد: 100 درصد اعتبارسال 95 این طرح تخصیص و پرداخت شده و در سال آینده نیز اعتبار آن تا چهار برابر(حدود یک هزار میلیارد ریال) افزایش خواهد یافت.

نوبخت با بیان اینکه اجرای طرح راه آهن اردبیل - میانه به 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد اظهار کرد: این طرح از طریق فاینانس داخلی ، خارجی و اسناد خزانه قابل اجرا می باشد و دولت برای عملیاتی شدن آن از هرطریقی حمایت می کند.

نوبخت گفت: از هر طریقی که این طرح عملیاتی شود دولت اعتبار منظور شده در بودجه سال 96 برای طرح راه آهن اردبیل - میانه را پرداخت خواهد کرد.

وی بیان کرد: تمامی380 میلیارد ریال مطالبه پیمانکاران این طرح نیزظرف دو هفته آتی پرداخت می شود و آنها باید با جدیت اجرای راه آهن اردبیل را تداوم داده و شتاب دهند.

و اما سخنی با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه

*این که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، تحرکات مسئولان دولتی برای سرکشی به پروژه های استانی در حال افزایش است برای مردم چه بسا خوشایند بوده و حال که به این بهانه توفیق زیارت آقای نوبخت در اردبیل آن هم در برف و کولاک به صورت سفر زمینی حاصل شد، حال مردم استان بیش از پیش "خوب" می‌شود مخصوصاً که بعد از سفرهای زنجیره ای "ریلی" معاون رئیس جمهور به استانهای گیلان، همدان،کرمانشاه و کردستان و ...، آقای معاون به یکباره و بدون استناد به آمار و ارقام و بودجه، در اردبیل سخن از اولویت دار بودن پروژه راه آهن اردبیل مطرح می کنند!

*پرسش اینجاست که اگر پروژه راه آهن اردبیل آن هم به گفته آقای نوبخت، جزو طرح های اولویت دار است چه تناسبی میان مبلغ 38 میلیارد تومان مطالبه معوق پیمانکاران با اعتبار یک هزار میلیارد تومانی آن وجود دارد؟ به معنای دیگر، اگر این پروژه از دیدگاه دولت، اولویت دار است چگونه است که دولت حاضر به پرداخت این میزان مطالبه جزئی نیست و تازه از اولویت دار بودن پروژه سخن به میان می آورد! آیا غیر از این است که میان حرف و عمل تناقض فاحش هویداست و شفافیتی در کار نیست؟

*به نظر می رسد که سخنان آقای معاون رئیس جمهور در این خصوص نه تنها "جدی" نیست بلکه بیشتر اقدامی "تاکتیکی" و مصرف رسانه‌ای دارد، چرا که عبارت "اولویت دار" در خصوص پروژه های ریلی در دست ساخت کشور با توجه به بودجه های تزریقی و حمایت کلان دولت، قطع یقین در مورد پروژه راه آهن قزوین-رشت- آستارا مصداق عینی و اطلاق دارد نه راه آهن اردبیل که با وضع موجود خود، این پروژه از "آخر"،"اول" است.

* و اما درباره سخن دیگر رئیس سازمان برنامه و بودجه که گفته اند "استان اردبیل به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است" باید گفت که این هم چیزی بیشتر از یک "شوخی" نیست چرا که به استناد واقعیت های موجود در دولت یازدهم، چرخ سازندگی در استان هایی خوب می چرخد که رئیس"سازندگی" و دیگر مهره های موثر آن را هدایت می کنند؛ امروز جمله زیبنده برای استان اردبیل به خاطر رکود و تعطیلی تولید دراین استان و بی بهره ماندن از زیرساخت های توسعه، همانا "استان سونامی زده"است و تعابیر دیگر اعتباری ندارد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهندس عمران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
باسلام وتشکر از تحلیل بجا و منطقی تابناک عزیز . یک نکته را هم نباید فراموش کرد که یکی از دلایل اصلی اینگونه بازی دادن مردم و بازی با کلمات ناشی از ضعف تاریخی مسئولین استان خصوصا مسئول ارشد است که حال پی گیری مسائل مهم استان را ندارد. استانداری که 37 ماه تمام است خانواده اش در تهران ساکن است و به صورت پروازی در استان حضور می یابد ،استانداری که مگا پروزه هایش که خود قول آنها را داده بود از منطقه آزاد تجاری تا منطقه ویژه گلشهر فرهنگی نمین { صفر } درصد پیشرفت فیزیکی دارد در ایام بازنشستگی حوصله و یا توان پی گیری اعتبار ات عمرانی را ندارد حتی بعد از دیدار اختصاصی با رییس محترم دولت که با آن آب و تاب در سایت استانداری انعکاس یافت هیچ گشایشی در اعتبارات پروژه های زیربنایی ایجاد نشده است.
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
موافقم..دولت یازدهم علی رغم عملکرد نسبتا خوب در سطح کشور، در اردبیل دساوردش تقریبا هیچ بود..
دلایلش هم متعدد هست البته..
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار