مدیرعامل حوزه کشاورزی مجتمع اقتصادی کمیته امداد کشور خبر داد :
غنی زاده: اجرای طرح‌های اقتصادی به بهره‌وری بهتر از منابع آب و خاک، اشتغال و تولید پایدار به‌ویژه برای مددجویان منجر می‌شود.
کد خبر: ۳۴۳۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲ 13 December 2016
کشاورزی از بسترهای مهم سرمایه گذاری و اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
نشست هلدینگ کشاورزی کمیته امداد با حضور مدیرعامل حوزه کشاورزی مجتمع اقتصادی کمیته امداد کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل کمیته امداد و جمعی از مسئولین دستگاههای اجرایی در استانداری برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، غنی زاده مدیرعامل حوزه کشاورزی مجتمع اقتصادی کمیته امداد کشور در این نشست، با اشاره به اجرای طرح‌های بزرگ کشاورزی از سوی این نهاد گفت: مجتمع اقتصادی کمیته امداد تاکنون دوهزار هکتار باغ سیب، دو هزار هکتار باغ پسته،دوهزار هکتار باغ زیتون و یکهزار هکتار باغ خرما در استان‌های مختلف ایجاد کرده است.
وی به رویکرد هلدینگ کشاورزی مجتمع اقتصادی کمیته امداد برای شکوفایی ظرفیت‌های مناطق محروم اشاره کرد و گفت: مجتمع اقتصادی کمیته امداد در هشت شهرستان کهگیلویه و بویراحمد آماده اجرای یک طرح بزرگ اقتصادی و تولیدی است.
مدیرعامل هلدینگ کشاورزی مجتمع اقتصادی کمیته امداد کشور بیان کرد: اجرای طرح‌های اقتصادی به بهره‌وری بهتر از منابع آب و خاک، اشتغال و تولید پایدار به‌ویژه برای مددجویان منجر می‌شود.
 
ایجاد طرح بزرگ اقتصادی در 8 شهرستان استان
غنی زاده بیان داشت: تاکنون 14 مجتمع بزرگ اقتصادی در مناطق محروم کشور ایجاد شده که پنج مورد آن دامداری است.
وی از اجرای طرح آمیخته گری دام برای اقتصادی کردن پرورش دام با نژادهای برتر اشاره کرد و افزود: طرح‌های آمیخته گری نژاد هلشتاین با هدف اصلاح نژاد، افزایش تولید گوشت قرمز، کاهش بیماری‌های دامی و مقاومت دام به استرس‌های گرمایی از سوی متخصصان مجتمع‌های اقتصادی کمیته امداد اثربخش بوده است.
غنی زاده از آمادگی مجتمع اقتصادی کمیته امداد برای سرمایه گذاری در طرح کاشت گل محمدی در سطح 200 هکتار از زمین‌های منطقه آجم دیشموک در جنوب کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: فرایند تولید تا مرحله فراوری محصول در قالب این طرح پیش بینی شده است.
وی داشتن نگاه اقتصادی و هماهنگی بین بخشی را لازمه جذب سرمایه گذاری دانست و افزود: در کهگیلویه و بویراحمد امکان اجرای طرح‌های بزرگ در سایه فضای همدلی و مشارکتی ممکن است.
غنی زاده بیان کرد: هر طرح بزرگی که بستر آن از لحاظ منابع آب، زمین و خدمات آب، برق، گاز و راه دسترسی فراهم شود، مجتمع اقتصادی کمیته امداد بدون هیچ محدودیت مالی در کمترین زمان ممکن آماده سرمایه گذاری است.
 
ایجاد طرح بزرگ اقتصادی در 8 شهرستان استان
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: طرح‌های بزرگ آماده واگذاری بخش کشاورزی در نشستی بررسی می شود و با جمع بندی کامل، اطلاعات آن برای عملیاتی شدن فرایند سرمایه گذاری در اختیار هلدینگ کشاورزی مجتمع اقتصادی کمیته امداد کشور قرار خواهد گرفت.
مجید محنایی بر لزوم تعبیه سامانه اطلاعات سرمایه گذاری دستگاه‌های اقتصادی تاکید کرد و افزود: سازمان در سایت‌های اطلاع رسانی خود اطلاعات طرح‌های آماده سرمایه گذاری را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند.
محنایی با تقدیر از تلاش‌های کمیته امداد در بخش اشتغال و اجرای طرح‌های خودکفایی مددجویان افزود: جهاد کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن با الگو گیری از کمیته امداد برای طرح‌های اشتغال زا تلاش بیشتری کنند.
وی با بیان اینکه مسئولان کهگیلویه و بویراحمد آماده واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های اقتصادی در بخش کشاورزی به سرمایه گذاران بخش خصوصی ازجمله هلدینگ کشاورزی کمیته امداد هستند، افزود: مجتمع آبزی پروری بیدانجیر چرام، مجتمع دامپروری بهمئی و مجتمع گلخانه‌ای دشت مازه دهدشت آماده واگذاری به کمیته امداد برای اشتغالزایی مددجویان است.
فرید محبی مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست خواستار همکاری برای ایجاد مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در این استان شد.

وی گفت: ساخت این مجتمع‌ها باعث بهره‌وری منابع آب و خاک و اشتغال پایدار برای خانوارهای مددجو خواهد شد.
محبی بر لزوم ایجاد اتاق سرمایه گذاری به عنوان خلا در استان تاکید کرد و گفت: ایجاد این اتاق سرمایه گذاری به تحقق اهداف اجرای طرح‌های اقتصادی و اشتغال زا کمک می‌کند.
در این نشست مقرر شد نمایندگان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، صنعت و معدن و دیگر بخش‌های مرتبط برای ارزیابی طرح‌های مستعد سرمایه گذاری با هلدینگ مجتمع کشاورزی تعیین شود.
شایسته ذکر است در پایان این نشست مدیرعامل حوزه کشاورزی مجتمع اقتصادی کمیته امداد کشور با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفت و گو کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار