استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت:با توافق برجام تمام محدودیت ها برداشته شده است ومی توانیم بطور مستقیم نسبت به انجام فعالیت های اقتصادی اقدام کنیم.
کد خبر: ۳۴۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰ 14 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید روز سه شنبه در دیدار با مدیرعامل بانک قوامین اظهار کرد: پیش از توافق برجام برای انجام مراودات تجارتی و بازرگانی مجبور بودیم از طریق واسطه ها و دلالان اقدام کنیم که همین موضوع هزینه ها را افزایش می داد ولی با توافق برجام این محدودیت ها برداشته شده و می توانیم بطور مستقیم نسبت به انجام فعالیت های اقتصادی اقدام کنیم، به عنوان مثال در استان ایلام برای آغاز برداشت از منطقه آذر در صورتیکه یک قطعه از دستگاه های حفاری با مشکل روبرو می شد به دلیل تحریم ها امکان خرید بسیار سخت بود که اکنون این محدودیت برداشته شده است.
 
وی افزود: کارشکنی های بسیاری برای جلوگیری از تبادلات بانک های خارجی از سوی آمریکایی ها صورت می گیرد ولی با تلاش های صورت گرفته حدود 30 میلیارد دلار ال سی در بانک صنعت و معدن گشایش شده است.
 
استاندار ایلام تاکید کرد: با توجه به اینکه فرآیند سرمایه گذاری در طی سال های گذشته با مشکل روبرو شده بود بسیاری از مدیران هم اکنون از روال سرمایه گذاری و شیوه های جدید آگاهی چندانی ندارند به عنوان نمونه برای جذب سرمایه گذار در سد چناره خواهان مشارکت طرف های خارجی هستیم که باید مدیران بتوانند مشوق های لازم را برای همکاری آنان انجام دهند.
 
مروارید یادآور شد: 180 واحد تولیدی و صنعتی استان هم اکنون با مشکل روبرو بوده و بسیاری از آنان به دلیل کمبود نقدینگی به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل کشیده شده اند که باید بتوانیم با مشارکت بانک ها زمینه احیای آنها را فراهم کنیم که تاکنون نیز بخشی از این واحدها به چرخه تولید بازگشته اند.
 
وی با اشاره به بخشش جریمه دیرکرد واحدهایی که کمتر از یک میلیارد ریال بدهی معوق دارند از سوی بانک مرکزی گفت: به دلیل مشخص نبودن نحوه جبران این مسئله مصوبه مورد نظر تاکنون اجرایی نشده است.
 
استاندار ایلام تاکید کرد: فرآیند بانکداری در ایران شرایط مناسبی ندارد و نه تنها مردم از روند تسهیلات دهی بانک ها رضایت ندارند بلکه مسئولان شبکه بانکی نیز از این رویه ابراز گله مندی می کنند.
 
مروارید با اشاره به ظرفیت های استان در زمینه های مختلف انرژیِ ، کشاورزی و پرورش دام و طیور ابراز امیدواری کرد شبکه بانکی بتواند مشارکت بیشتری در اجرای این طرح ها داشته باشد.
 
مدیرعامل بانک قوامین نیز در این دیدار گفت: مشکلات ناشی از تحریم ها طی سالیان گذشته بنیه اقتصادی کشور را تحلیل داده و آنرا بی رمق کرده است و نمی توان انتظار داشت در فاصله کوتاهی به شرایط قبلی برگردد.
 
غلامحسن تقی نتاج ملکشا افزود: مشکل اصلی اقتصاد کشور تنها مربوط به عوامل خارجی نمی شود و اگر بتوانیم ناهماهنگی های میان دستگاه های اجرایی داخلی را برطرف کنیم، بخش زیادی از معضلات برطرف می شود، قانون تجارت در کشور مربوط به سال 1311 است و اصلاحیه ای نیز سال 1347 به آن وارد شده که با توجه به شرایط اقتصادی جهان امروز نیازمند اصلاح فرآینده و قوانین هستیم.
 
وی یکی از مهم ترین رویکرد های بانک قوامین را مصرف منابع در هر استان با توجه به رویکرد توجیه اقتصثادی و بازدهی مناسب عنوان کرد./ف
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار