کد خبر: ۳۴۲۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲ 12 December 2016
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به واحدهای تولید مصالح ساختمانی مجددا مهلت داده می‌شود که استاندارد لازم را کسب کنند که در پایان مهلت تعیین شده با واحدهای غیراستاندارد برخورد جدی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پژمان نیک‌اقبالی در نشست ظهر امروز شورای فنی با اشاره به رعایت حریم جاده‌ها از سوی ادارات خدمات‌رسان گفت: دستگاه‌های خدمت‌رسان که قصد ارائه خدمت در حریم جاده‌ها را دارند باید نقشه‌ها را به اداره متولی ارائه دهند و هر کجا امکان عبور تاسیسات با فاصله از حریم جاده وجود ندارد توافق لازم بین طرفین انجام شود.

وی بیان کرد: همه ادارات در جهت توسعه استان تلاش و همکاری کنند و این همکاری به گونه‌ای باشد که اداره دیگری متحمل ضرر و زیان و خسارت نشود و روند توسعه استان متوقف نشده و قانون نیز رعایت شود.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر امکان قرار گرفتن تاسیسات ادارات خدمات‌رسان به فاصله از حریم جاده‌ها از نظر اجرایی و مالی امکان‌پذیر نباشد با اخذ تعهد از دستگاه‌ خدمت‌رسان در صورت نیاز جاده به تعمیر هزینه آن بر عهده اداره خدمات‌رسان و بهره‌بردار است.

وی در خصوص دستور کار دوم این نشست که به بررسی 20 پروژه عمرانی شهرستان بهمئی اختصاص داشت، گفت: کیفیت اجرای پروژه‌ها در استان تا حدودی رضایت‌بخش شده که نتیجه تلاش و توجه دستگاه‌ها، ادارات و نظارت دقیق شورای فنی است.

این مسؤول با اشاره به مصمم بودن شورای فنی برای جلوگیری از اجرای پروژه ضعیف افزود: کمبود اعتبار نباید دلیل و بهانه‌ای برای اجرای پروژه‌ها با کیفیت پایین باشد که این امر پذیرفتنی نیست و اگر یک آجر در پروژه عمرانی گذاشته می‌شود باید کیفیت آن رعایت شود.

نیک‌اقبالی با اشاره به وضعیت مصالح ساختمانی بیان کرد: آن دسته از واحدهای تولید مصالح ساختمانی استان که مجوز و پرونده بهره‌برداری ندارند توسط صنعت و معدن شناسایی و مشکل آنها پیگیری شود.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: نیروی انسانی و امکانات شورای فنی و امکانات دیگر ادارات برای برخورد با واحدهای تولید مصالح ساختمانی غیر استاندارد در اختیار اداره استاندارد قرار می‌گیرد تا با تمام توان بر موضوع نظارت داشته باشند.

وی عنوان کرد: مصالح ساختمانی غیراستاندارد در آینده و زمانی که در ساختمان به کار رفتند خسارات خود را نشان می‌دهد و موجب ایجاد خسارات جبران ناپذیری می‌شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه جلسه کمیته کنترل کیفیت مصالح ساختمانی پیرامون وضعیت موجود مصالح در استان تشکیل شود، گفت: این جلسه به منظور توجیه کردن و دادن مهلت مجدد به واحدهای غیر استاندارد تشکیل شود و صنعت و معدن، استاندارد و معاونت عمرانی استانداری هم در این جلسه حضور داشته باشد.

نیک‌اقبالی بیان کرد: پس از این مهلت، دیگر هیچ عذری پذیرفته نیست و با واحدهای تولید کننده مصالح ساختمانی غیر استاندارد برخورد جدی و قانونی انجام می‌شود.

وی در پایان خواستار نظارت جدی صنعت و معدن بر شرکت‌های نصاب آسانسور در استان شد و گفت: از شرکت‌هایی که فاقد مجوز هستند خواسته شود که مجوز لازم را دریافت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار