مدیرکل بنیاد شهید گلستان:
مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران گلستان از رونمایی 10 عنوان کتاب اجلاسیه پیرامون بحث ایثارگران و شهدا خبر داد و گفت: این 10 جلد کتاب در اجلاسیه ملی چهارهزار شهید استان گلستان رونمایی می‎شود.
کد خبر: ۳۴۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 12 December 2016

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران گلستان از رونمایی 10 عنوان کتاب اجلاسیه پیرامون بحث ایثارگران و شهدا خبر داد و گفت: این 10 جلد کتاب در اجلاسیه ملی چهارهزار شهید استان گلستان رونمایی می‎شود.
 علی‎اصغر فاضلی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: 10 جلد کتاب پیرامون بحث ایثارگران و شهدا در اجلاسیه ملی چهارهزار شهید استان گلستان رونمایی می‎شود.

وی با بیان اینکه 500 جانباز 50 درصدی در استان گلستان داریم، تصریح کرد: تا این لحظه به غیر از شهرستان گرگان، دیدار از دو هزار و 441 خانواده شهید و خانواده جانباز صورت گرفته است.

* یک‌هزار و 100 دیدار از خانواده شهدا و جانبازین در شهرستان گرگان صورت گرفت

فاضلی با اشاره به اینکه در شهرستان گرگان باید از یک‌هزار و 570 دیدار از خانواده شهدا و جانباز انجام گیرد، ابراز کرد: از این تعداد حدود یک‌هزار و 100 دیدار از خانواده شهدا و جانبازین در شهرستان گرگان صورت گرفت.

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران گلستان در خصوص برنامه سیاسی زندانیان، اظهار کرد: افرادی که در زمان شاهنشاهی، سه ماه زندان بودند به عنوان زندان سیاسی شناخته می‎شوند و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان برنامه‎ای در راستای زندانیان سیاسی برگزار می‎کند.

وی با بیان اینکه در روز ایثارگران برنامه میهمانی لاله‎ها در سطح استان برگزار می‎شود، افزود: در 14 بهمن‌ماه جاری که روز ایثرگران نامگذاری شده است دیدار با 48 خانواده‎ شهدای انقلاب اسلامی را خواهیم داشت.

* آمار دانشجویان شاغل به تحصیل در سال 1395 حدود چهار هزار و 374 نفر است

فاضلی با اشاره به اینکه در 30امین سالگرد طرح شاهد قرار داریم، اذعان کرد: آمار دانشجویان شاغل به تحصیل در سال 1395 حدود چهار هزار و 374 نفر است.

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران گلستان با بیان اینکه تعداد فارغ‎التحصیلان سی امین یال طرح شاهد پنج هزار و 348 نفر هستند، گفت: فارغ‎التحصیلان در سی‎امین سال طرح شاهد در مقطع کاردانی به تعداد دو هزار و 51 نفر است و در سطح کارشناسی دو هزار و 874 نفر هستند و در سطح کارشناسی ارشد 316 نفر و در مقطع دکتری پزشکی 85 نفر، در مقطع دکتری تخصصی پزشکی 9 نفر و دکتری تخصصی پی اچ دی 13 نفر هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد ممتازین در سال 1394 الی 1395 به تعداد یک‌هزار و 58 نفر است، ابراز کرد: تعداد اعضای هیأت علمی حدود 77 نفر است و تعداد معتمدین دانشجویی 66 نفر، تعداد نخبگان 160 نفر، تعداد مخترعین 9 نفر، تعداد مولفین 22 نفر، تعداد مقالات کنفرانس‎های ملی و بین‎المللی و جهانی به تعداد 102 فقره است.

* مراسم شهدا جای بحث و حرف سیاسی نیست/ شهدا به دنبال خط و خطوط نبودند

فاضلی ادامه داد: تعداد مدال‎آوران ورزشی و هنری سی امین طرح شاهد درسطح استان گلستان 12 نفر است و تعداد نفرات برتر مسابقات قرآن مرحله کشوری 131 نفر است.

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران گلستان با بیان اینکه مراسم شهدا جای بحث و حرف سیاسی نیست، ابراز کرد: اگر مداح شروع به مداحی می‎کند و یا سخنران مشغول سخنرانی است باید فقط در راستای شهی و شهادت صحبت شود متاسفانه برخی افراد نگاهشان به اجلاسیه‎ها یک نگاه سیاسی است.

فاضلی با بیان اینکه در وصیت‎نامه‎های شهدا حرفی از جناح و خط و خطوط نیست، ابراز کرد: شهدا به دنبال خط و خطوط نبودند شهدا در بحث حجاب و حفظ ارزش‌های انقلاب سخن به میان آوردند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‎های نکوداشت شهدا، یادواره‎های شهدا باید از صفر تا 100 آن در رابطه با شهدا انجام شود، اذعان کرد: ما می‎خواهیم در مراسم شهدا کسی جاده خاکی نرود و درحقیقت مراسماتی که رنگ و بوی سیاسی بدهد ما این مراسم را قبول نداریم و این موارد در اداره‎کل بنیاد شهید گلستان جایی ندارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار