با سخنرانی مدیر حوزه؛
دبیر هشتمین جشنواره علامه حلی از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره با سخنرانی مدیر حوزه‌های علمیه در روز ۲۵ آذرماه خبر داد.
کد خبر: ۳۴۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳ 12 December 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد اسماعیل‌نیا، روز دوشنبه در نشستی خبری گفت: مراسم اختتامیه هشتمین دوره جشنواره علامه حلی حوزه‌های علمیه ساعت ۹ صبح روز ۲۵ آذرماه با سخنرانی آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌‌های علمیه در سالن غدیر دفتر تبلیغات برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این دوره حدود ۱۶ هزار اثر در قالب‌های مختلف به دبیرخانه رسید که ۶۲ اثر برتر شناخته  شد، و از بین این تعداد ۲۷ اثر برگزیده، ۲۱ اثر شایسته تقدیر و مابقی قابل تحسین شدند و از مجموع ۶۲ برتر نیز ۲۰ برتر از طلاب خواهر هستند.

اسماعیل‌نیا تصریح کرد: این جشنواره آثار را در ده گروه علمی از جمله حدیث و درایه و علوم قرآن و تفسیر می‌پذیرد و در برگزیدگان بیشترین گروه علمی به ترتیب شامل کلام، اخلاق و تربیت، فقه و حقوق اسلامی، اصول فقه، علوم انسانی و ادبیات بوده است.

وی افزود: طرح توسعه جشنواره‌های استانی از چند سال قبل در دستور کار قرار گرفت و در سال قبل در ۱۵ استان این جشنواره را برگزار کردیم که از باب بیشترین آثار، استان تهران اول بوده است، قم دوم، کرمان، سوم، فارس چهارم و بقیه در رتبه‌های بعدی است؛ از نظر برگزیدگی نیز قم با ۲۷ برتر اول شده و استان اصفهان و تهران به ترتیب دوم و سوم شده‌اند.

دبیر جشنواره عنوان کرد: حوزه علمیه خواهران حدود شش هزار اثر به دبیرخانه فرستاده که نسبت به سال قبل رشد بیست درصدی داشته و حوزه علمیه برادران نیز ده هزار اثر فرستاده‌اند که رشد ۲۵ درصدی داشته است و مجموع رشد جشنواره بین ۲۵ تا ۲۸ درصد بوده است و از نظر قالب نیز ۱۲ هزار و ۵۰۰ اثر مقاله است؛ ۱۶۱ کتاب و حدود ۳۰۰ پایان‌نامه و ۲ هزار و ۸۰۰ تحقیق پایانی داشته‌ایم.

اسماعیل‌نیا با اشاره به آثار طلاب کشورهای دیگر گفت: از افغانستان، ۱۶، پاکستان شش و عراق نیز شش اثر و تاجیکستان نیز یک اثر داشته‌ایم و سه طلبه غیرایرانی جزء برترین‌ها هستند همچنین ۴۸۹ اثر از مراکز تخصصی حوزه به جشنواره رسیده است.

دبیر این جشنواره بیان کرد: آئین‌نامه این دوره از جشنواره به خصوص آئین‌نامه ارزیابی، مورد بازبینی قرار گرفته و دقت ما چندبرابر دوره‌های قبلی شده است  و نظارت جدی بر جشنواره‌های استانی نیز صورت گرفته است.  

وی با اشاره به برپایی نهمین دوره جشنواره که فراخوان آن آغاز شده است گفت: سن شرکت‌کنندگان تا هشتمین دوره طلاب زیر ۳۱ سال بوده و از امسال طلاب تا سن چهل سال می‌توانند شرکت کنند؛ همچنین جشنواره‌های استانی به ۲۶ استان خواهد رسید و موضوع ویژه این دوره نیز مهدویت؛ فرصت‌ها و آسیب‌ها و دیگری بایسته‌های حوزه انقلابی با توجه به فرمایشات چندین باره رهبری است.

دبیر جشنواره علامه حلی با بیان اینکه این تعداد اثر حرکتی انقلابی از سوی فرزندان حوزه است ادامه داد: این جشنواره موتور پژوهش را در سالیان اخیر در حوزه فعال کرده است و از کارهای دیگر این جشنواره آن است که نفرات برگزیده جشنواره به بنیاد نخبگان حوزه معرفی می‌شوند و قرار است عضو مرکز نخبگان شوند که از امتیازات مادی و معنوی برخوردار خواهند بود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار