بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای بین المللی از جمله:« انتشار اخباری از سقوط پالمیرا به دست داعش»،« انتقال پنج هزار داعشی از موصل به رقه و دیرالزور » و ..پرداخته می شود.
کد خبر: ۳۴۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 12 December 2016
تحولات در عرصه بین المللی در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که در عرصه رسانه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور سیاست رسانه ای خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
بسته ویژه خبری «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»، جایی است که مهمترین خبرهای روز دنیا را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
 انتشار اخباری از سقوط پالمیرا به دست داعش
دیده بان حقوق بشر سوریه که نهادی نزدیک به مخالفان این کشور است از کنترل کامل داعش بر شهر تاریخی پالمیرا (تدمر) خبر داد.
پایگاه خبری ریشه: شبکه الجزیره گزارش داد؛ دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید تروریست‌های داعش پس از سه روز درگیری سنگین با نیروهای سوریه امروز(یکشنبه) توانستند شهر پالمیرا را به تصرف خود درآوردند و بار دیگر بر این شهر سیطره یابند. آنگونه که دیده بان حقوق بشر سوریه، مستقر در لندن اعلام کرده نیروهای دولتی سوریه به طور کامل از شهر عقب کشیده‌اند و درگیری‌ها در اطراف آن همچنان ادامه دارد. این اخبار در حالی از سوی دیده بان حقوق بشر اعلام شده که سایت‌های رسمی سوریه اعلام کردند که ارتش توانسته حمله سنگین داعش به شهر پالمیرا را دفع و به مهاجمان تلفات چشمگیری وارد کند. وزارت دفاع روسیه نیز پیشتر اعلام کرده بود که حمله گسترده داعش به شهر پالمیرا ناموفق بوده و تروریست‌ها مجبور شده‌اند در سایه حملات سنگین ارتش سوریه از این شهر عقب نشینی کنند. داعش در مه 2015 پس از درگیری‌های شدید بر شهر پالمیرا سلطه یافت و بسیاری از آثار باستانی ارزشمند این شهر را تخریب کرد تا بالاخره 9 ماه پیش در حمله گسترده ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه مجبور شد از این شهر خارج شود.
 عاملان انفجارهای استانبول شناسایی شدند
 تسنیم نوشت: یک گروه وابسته به گروه تروریستی پ.ک.ک مسئولیت انفجارهای خونبار استانبول را به عهده گرفت.
به گزارش خبرگزاری رویترز، گروه شاهین آزادی کردستان وابسته به پ.ک.ک مسئولیت انفجارهای استانبول را به عهده گرفت.
این گروه که پیش از این نیز چندین حمله در ترکیه انجام داده بود یکشنبه در بیانیه‌ای مسئولیت انفجارهای استانبول را بر عهده گرفته است.
در همین حال، نعمان کورتولموش، معاون نخست‌وزیر ترکیه، خاطر نشان کرد یافته‌های اولی تحقیقات نشان می‌دهد شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک عامل این حمله بوده‌اند.
کورتولموش با اشاره به اینکه این حمله با دقت طراحی شده بود، ادامه داد هدف اصلی این حمله نیروهای پلیس ترکیه بود.
این مقام ترک افزود در این حمله از حدود 300 کیلوگرم تا 400 کیلوگرم مواد منفجره استفاده شده است.
در همین حال رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، بر مبارزه با تروریسم تأکید کرد و افزود: «کشور و مردم من می‌توانند مطمئن باشند که ما تا پایان به مبارزه علیه بلای تروریسم ادامه خواهیم داد.»
اردوغان همچنین با بیان اینکه ترکیه این حمله‌ها را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت، گفت: «آن‌ها (مهاجمان) هزینۀ گزافی خواهند پرداخت.»
شنبه‌شب دو بمب در استانبول ترکیه منفجر شد که به کشته شدن دست‌کم 38 نفر از جمله 30 مأمور پلیس، منجر گردید.
به گزارش خبرگزاری رویترز، رجب آقداغ، وزیر بهداشت ترکیه، نیز اعلام کرد در مجموع 155 نفر در بیمارستان‌های استانبول تحت مداوا هستند.
آقداغ خاطر نشان کرد 14 تن از مجروحان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و پنج نفر دیگر نیز در اتاق عمل هستند.
در این حادثه یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در نزدیکی محل تجمع نیروهای پلیس در مقابل ورزشگاه بشیکتاش منفجر شد و پس از آن یک عامل انتحاری که در پارکی در همان حوالی به محاصرۀ پلیس درآمده بود، بمب همراه خود را منفجر کرد.
 آنجلیا جولی به ایران می آید؟
آنجلیا جولی بازیگر سرشناس آمریکایی در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز انگلیس گفت که آرزو دارد در صحرای بزرگ آفریقا، شترسواری کند. او همچنین گفت که تمایل دارد از ایران دیدار کند.
به گزارش بولتن نیوز، این بازیگر آمریکایی به عنوان سفیر حسن نیت سازمان ملل متحد در امور پناهندگان بارها از اردوگاه های آوارگان در کشورهای مختلف دیدار کرده است.
برگزارکنندگان جشنواره فیلم سارایوو در مراسم اختتامیه با اعطاء جایزه «قلب سارایوو» به آنجلینا جولی از فعالیت‌های او در جلب توجه جهانی به مسائل آوارگان جنگ داخلی بالکان در فاصله سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ تقدیر کردند.
جولی گفت : چین در میان اماکنی است که می خواهم آن را کشف کنم . همچنین می خواهم برمه را از نزدیک ببینم البته نه در شرایطی که این کشور تحت حاکمیت نظامی سرکوبگرایانه است.
ترامپ : به سیاست چین واحد پایان می دهم!
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور منتخب آمریکا ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های چین، تهدید کرد که ممکن است به سیاست «چین واحد» پایان دهد.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا امروز در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز در اظهاراتی که می ‌تواند جنجال‌آفرین باشد، رسما اعلام کرد ممکن است دولت او به سیاست دیرینه «چین واحد» پایان دهد.
آمریکا از سال 1979 سیاست خود در قبال مناقشه چین را تغییر داد و تایوان را بخشی از «چین واحد» اعلام کرد. سران دو کشور از آن زمان گفتگو یا دیداری نداشته ‌اند، اما ترامپ اخیرا در اقدامی که واکنش منفی پکن را برانگیخت، تلفنی با رئیس‌جمهور تایوان صحبت کرد.
ترامپ افزود: من سیاست "چین واحد" را کاملا درک می‌کنم، اما نمی‌دانم چرا باید به این سیاست پایبند باشیم، مگر آنکه با چین در مورد موضوعات مختلف از جمله تجارت، معامله ‌ای انجام دهیم.
  ترامپ در مصاحبه امروز خود به شدت از سیاست‌های پکن از جمله کاهش ارزش پول، مناقشه دریای چین جنوبی و مسئله برنامه اتمی کره شمالی انتقاد کرد و گفت: برای پاسخ دادن به تلفن رئیس‌جمهور تایوان نیازی به کسب اجازه از چین ندارد.
وی گفت: نمی‌خواهم چین به من دیکته کند که باید چه کنم، این تماسی بود که با من گرفته شد و تماس خیلی خوبی هم بود. چرا یک کشور دیگر باید بتواند به من بگوید که من نمی‌توانم به یک تماس پاسخ دهم.
او واکنش مقامات چینی در قبال این مکالمه تلفنی را هم «بی‌احترامی» به آمریکا توصیف کرد.
حاکمان کنونی تایوان وارثان حکومت چین در دوران پیش از انقلاب مائو هستند و همچنان خود را محق بازگشت به قدرت می‌دانند. چین که این ادعا را رد می‌کند، نسبت به هرگونه تماس سران کشورهای خارجی با حکومت تایوان حساس است.
انتقال پنج هزار داعشی از موصل به رقه و دیرالزور 
مرکز روسی برای آشتی سوریه از انتقال پنج هزار داعشی از موصل به رقه و دیالزور خبر داد.
به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، مرکز روسی برای آشتی سوریه امروز-یکشنبه- اعلام کرد مدارک جمع‌آوری شده در روز‌های اخیر نشان می‌دهد داعش پنج هزار تن از عناصر خود را از موصل خارج کرده است.
مرکز آشتی وزارت دفاع روسیه با استناد به مدارک جمع آوری شده از موصل از انتقال پنج هزار تن از عناصر داعش به رقه و دیرالزور خبر داد.
این مرکز اضافه کرد توقف عملیات رقه توسط آمریکا موجب شده است داعش تجهیزات و عناصر خود را از این شهر به پالمیرا منتقل کند.
پیشنهادات نتانیاهو به ترامپ برای برهم زدن برجام
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت قصد دارد در دیدار با رئیس‌جمهور منتخب آمریکا از وی بخواهد توافق هسته‌ای با ایران را به هم بزند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفت در دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا از وی خواهد خواست که توافق هسته‌ای با ایران را بر هم بزند.
نتانیاهو که با برنامه «60 دقیقه» شبکه «سی‌بی‌اس» گفت‌وگو می‌کرد، با بیان اینکه مخالفتش با برجام دلایل شخصی نداشته و تنها به دلیل دغدغه‌اش برای اسرائیل بوده، در پاسخ به این سوال که آیا بر هم خوردن توافق موجب حرکت ایران به سمت بمب اتم نمی‌شود، گفت: «آن‌ها پیش از آنکه توافقی باشد هم به سمت بمب گریز نزده بودند... چون از اقدام تلافی‌جویانه می‌ترسیدند.»
وی در پاسخ به این سوال که بر هم خوردن توافق هسته‌ای چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: «فکر می‌کنم گزینه‌هایی که داریم بسیار بیشتر از چیزی است که تصور می‌کنید. خیلی بیشتر. در مورد آن‌ها با رئیس‌جمهور ترامپ صحبت خواهم کرد.»
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مورد اینکه در صورت کنار رفتن آمریکا، دیگر امضاکنندگان توافق با این کار همراهی نخواهند کرد، گفت: «راه‌هایی وجود دارد. راه‌های مختلف برای لغو کردن این [توافق] وجود دارد.»
او گفت «پنج چیز» در مورد لغو برجام در سر دارد که قصد دارد آن‌ها را با ترامپ در میان بگذارد.
وی توضیحی در مورد موضوعاتی که در ذهن دارد نداد و گفت بعد از گفت‌وگو با ترامپ در مورد آن‌ها صحبت می‌کند.
نتانیاهو در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این سوال که آیا توافق هسته‌ای موجب نزدیکی تل‌آویو و کشورهای عربی شده، گفت: «درسته. می‌توانم بگویم تنها چیز خوبی که توافق با ایران داشت، این بود که دولت‌های عربی و اسرائیل را به هم نزدیک‌تر کرد.»
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: «می‌توانم به شما بگویم که جایگاه اسرائیل در جهان عرب تغییر کرده، چراکه از دید آن‌ها اسرائیل دیگر یک دشمن نیست، بلکه یک متحد در نبرد اجتناب ناپذیر با اسلام شبه‌نظامی است، چه جریان شیعی تحت رهبری ایران و چه با سنی‌های شبه نظامی تحت رهبری داعش.»
نتانیاهو گفت توافق هسته‌ای از لحاظ اطلاعاتی هم اهمیت چندانی ندارد و تل‌آویو به اندازه کافی از اطلاعات در این رابطه برخوردار است.
او از اردن و مصر به عنوان کشورهایی یاد کرد که تل‌آویو رابطه نزدیکی با آن‌ها دارد، او با این حال از پاسخ مستقیم به سوال خبرنگار در مورد رابطه اسرائیل و عربستان طفره رفت.
وی در برابر اصرار خبرنگار که گفت آیا تل‌آویو در حال ایجاد یک ائتلاف ضدایرانی در خاورمیانه است، گفت: «نیازی به ایجاد شدنش نیست. همین حالا وجود دارد.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار