معاون عمرانی استاندار ایلام؛
معاون عمرانی استاندار ایلام از جامعه معلولان استان به علت عدم مناسب سازی محیط های شهری و اماکن عمومی برای سهولت ترددعذرخواهی کرد.
کد خبر: ۳۴۱۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 11 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛شاپور پولادی روز یکشنبه در آیین اختتامیه این جشنواره و تجلیل از معلولان موفق استان ایلام اظهار کرد: یکی از حداقل نیازهای معلولان به عنوان شهروندان یک جامعه تردد آسان در معابر عمومی است که به علت نبود بافت مناسب عمده توانخواهان در این زمینه با مشکل مواجه هستند.
 
وی ادامه داد: تردد آسان معلولان در شهر و معابر حداقل نیازهای این جامعه بوده که تاکنون به نحو مطلوب تحقق نیافته است.
 
پولادی گفت: این مشکل نه تنها در استان ایلام بلکه کل کشور وجود دارد و مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط موظف به فراهم کردن بستر لازم برای تردد آزاد و بدون مانع معلولان در شهر و اماکن عمومی و خدماتی هستند.
 
معاون استاندار ایلام عدم تحقق قانون سه درصدی جذب اشتغال از جامعه معلولان را از دیگر مشکلات ابن قشر اعلام کرد و افزود: این قانون از سوی عمده دستگاه های اجرایی رعایت نمی شود در حالیکه اجرای آن بخش مهمی از مشکل بیکاری این قشر را رفع می کند.
 
وی همچنین بر رعایت حداقل حقوق معلولان نظیر اعمال معافیت های مالیاتی و عوارض ساختمانی تاکید کرد.
 
معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: توانخواهان دارای استعدادهای بی نظیر و درخشانی هستند و نسبت معلولان نخبه در عرصه های علمی و ورزشی که افتخار آفرین بودند به نخبگان عادی جامعه بیشتر است.
 
پولادی در بخش دیگری همچنین به مساله اربعین اشاره کرد و یادآور شد: نقش محوری اربعین بر عهده مردم بود و تکرار این همایش بزرگ جامعه شیعیان برکات و فرصت های زیادی را برای استان ایجاد خواهد کرد.
 
وی تصویب ساخت بزرگراه ایلام - مهران و انتشار فراخوان فاز نخست آزاد راه کرمانشاه - ایلام را از برکات اربعین برای استان ایلام دانست و اضافه کرد: اربعین مردمی خواهد ماند و هیچگاه دولتی نمی شود و دولت تنها کار تقویت زیرساخت ها را بر عهده داشته ولی کار اصلی به عهده مردم است.
 
راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره عکس مسیر سبز در استان
مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این آیین گفت: اکنون نرخ معلولیت این استان با اجرای طرح های پیشگیرانه بهزیستی به 2 درصد کاهش یافته که با توجه به نرخ 10 درصدی کشور، پایین است.
 
فرهاد قیصربیگی با بیان اینکه اکنون شش مرکز شبانه روزی با ظرفیت نگهداری 270 نفر در استان دایر است از فعالیت 500 ورزشکار و 238 دانشجو معلول در این استان خبر داد.
 
وی بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و برخورد مناسب مردم با توانخواهان با درک متقابل بدور از ترحم را مهمترین نیاز جامعه برشمرد.
 
قیصربیگی با اشاره به اربعین حسینی که ایلام در این ایام میزبان میلیونی زائران است، گفت: این اداره کل مصمم به ایجاد دبیرخانه دایمی جشنواره عکس مسیر سبز در استان است.
 
در این آیین از 6 برگزیده جشنواره عکس مسیر سبز و همچنین شماری از معلولان موفق و مسئولان مراکز نگهداری معلولان و سالمندان تجلیل شد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار