مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل تاکید دارد که مدارس کانکسی برای عشایر این استان ایده مناسبی بوده و به راحتی قابل استفاده است.
کد خبر: ۳۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ 12 May 2015

به گزارش خبرنگار مهر، صابر سپهری پیشاز ظهر سه شنبه در جلسه توسعه طرح های آموزشی در اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۰ مدرسه کانکسی در این استان دایر است که عمدتا در روستاهای کم جمعیت، مناطق محروم و عشایری مدارس کانکسی داریم.

وی افزود: در برخی مواقع کانکس حتی مقاوم تر بوده اما تنها مشکل کانکس به دلیل فلزی بودن در گرمایش و سرمایش آن است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان معتقد است استفاده از مدرسه کانکسی به ویژه برای عشایر که فقط دو ماه مدرسه دایر است، مناسب بوده و به راحتی قابلیت پیاده سازی دارد.

سپهری بابیان اینکه در حالت کلی راضی به مدارس کانکسی نیستم، اضافه کرد: با این وجود کانکس نیاز به نگهداری ندارد و عشایر به راحتی می توانند در هنگام کوچ کلاس درس را در آن دایر کنند.

وی ساخت و ساز مدارس و افزایش کمی کلاس های درس را متناسب با نیازهای احصا شده دانست و افزود: به عنوان مثال علاوه بر برخی روستاها و مناطق محروم در برخی شهرهای بزرگ نیز با کمبود مدرسه مواجه ایم.

به گفته این مسئول در حال حاضر دو هزار و ۹۰۰ مدرسه در این استان دایر است و در ۱۹ ناحیه آموزشی، آموزش ۲۳۰ هزار دانش آموز را به عهده دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار