افراد با نفوذ و نهادها
یک عضو شورای شهر مشهد اظهار تاسف کرد:در ارتفاعات جنوبی مشهد تصرفاتی انجام شده است و برخی قانونی یا غیر قانونی کوه ها را منفجر کرده و تراش می دهند و اقدام به ساخت وساز می‌کنند
کد خبر: ۳۴۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵ 12 May 2015

به گزارش تابناک از خراسان ، جواد ستاری، از ارائه طرح آزاد سازی اراضی و ارتفاعات جنوبی شهر مشهد به شورای شهر خبر داد.

عضو کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای شهر مشهدافزود: وقتی که به این کار اعتراض می کنیم، می گویند برای کوه سند دارند و تاییدیه کمیسیون ماده 5 را برای تغییر کاربری گرفته اند.

وی با بیان اینکه برخی از این افراد راهکارهای قانونی و دور زدن قانون را می دانند، اضافه کرد: ما نمی توانیم ساکت بنشینیم تا در ارتفاعات جنوبی مشهد هر کاری که می خواهند، انجام دهند؛ به همین دلیل طرحی را به هیئت رئیسه شورای شهر ارائه داده ایم تا بر اساس آن شهرداری وارد عمل شود و متخلفان را شناسایی و با همکاری سایر دستگاه ها اراضی تصرف شده را آزاد کند.

ستاری گفت: رهبر معظم انقلاب هم درباره جلو گیری از تصرف ارتفاعات به ویژه ارتفاعات جنوبی شهر مشهد تاکیداتی داشته اند و بدین وسیله حجت را بر همه تمام کرده اند لذا ما که ادعا داریم سرباز ولایتیم و شورا وشهرداری ارزشی هستیم، نباید ازکنار دغدغه های رهبری بی تفاوت بگذریم.

وی تصریح کرد : بر اساس این طرح شهردار باید هر 3 ماه یکبار به مردم و شورای شهر درباره روند تصرف و آزاد سازی اراضی ارتفاعات جنوبی مشهد گزارش دهد.

وی با اشاره به افرادی که مدعی داشتن سند و مجوز کمیسیون ماده 5 هستند، افزود: باید واحد حقوقی شهرداری مشهد فعال شود و افرادی را که سند اراضی و کوه ها رادر ارتفاعات جنوبی دارند یا مجوز تغییر کاربری را از کمیسیون ماده 5 دریافت کرده اند شناسایی و راه های بازگرداندن این اراضی و جلوگیری از ساخت وساز را پیدا کند.

وی با طرح این سوال که کمیسیون ماده 5 به چه حقی برای ارتفاعات جنوبی مجوز تغییر کاربری صادر کرده است؟ اظهار کرد: هر مدیر و مقامی که در گذشته مجوز تغییر کاربری داده، چه صاحب پست باشد چه نباشد باید در این باره پاسخگو باشد؛ زیرا کوه ها وفضای سبز متعلق به مردم است و این دلیل نمی شود که چون سند دارند کوه هارا که تنفسگاه شهر است، تغییر کاربری دهند.

ستاری تصریح کرد: بر اساس این طرح، شهرداری باید وارد عمل شود و گزارش دهد چه افرادی این کار را انجام داده اند یا می دهند یا کارشکنی می کنند چه در کمیسیون ماده 5 و چه بالاتر از آن.

وی افزود: تغییر کاربری ها در ارتفاعات جنوبی کار افراد معمولی نیست بلکه یا متعلق به نهادها وسازمان هاست یا در اختیار افراد با نفوذ است که شهرداری باید این موارد را شناسایی کند و گزارش دهد زیرا مردم حق دارند بدانند چه افرادی این کارها را انجام می دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار