رئیس دانشگاه پیام نور گلستان:
رئیس دانشگاه پیام نور گلستان با اشاره به اهمیت کار فرهنگی در دانشگاه‎ها، گفت: نبود کار فرهنگی در دانشگاه‎ها بی‎نتیجه شدن تمام هزینه‎ها را به دنبال دارد.
کد خبر: ۳۳۹۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 06 December 2016
رئیس دانشگاه پیام نور گلستان با اشاره به اهمیت کار فرهنگی در دانشگاه‎ها، گفت: نبود کار فرهنگی در دانشگاه‎ها بی‎نتیجه شدن تمام هزینه‎ها را به دنبال دارد.

قربان شهریاری امروز با گرامیداشت روز دانشجو، اظهار کرد: روز دانشجو برای پاسداشت از تلاش‎ها و مجاهدت‎های دانشجویانی است که در اوج پیروزی انقلاب اسلامی ایران در صحنه‎های سیاسی حضور فعالی داشته‎اند.

وی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری و مسؤولان کشور فرمودند حضور فعالانه دانشجو در عرصه‎های مختلف سیاسی، فرهنگی و علمی در رشد اقتصادی مؤثر است.

*فعالیت 12 واحد و مرکز دانشگاه‎های پیام نور در استان گلستان

رئیس دانشگاه پیام نور گلستان از فعالیت سه مرکز و 9 واحد دانشگاه‎های پیام نور در سطح استان خبر داد و افزود: 85 رشته کارشناسی، هفت رشته کارشناسی ارشد و 65 عضو هیأت علمی و 900 عضو هیأت علمی استاد مدعو در دانشگاه‎های پیام نور استان وجود دارد.

شهریاری با اشاره به شعار امسال که توسط مقام معظم رهبری به «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده است، اشاره و تصریح کرد: دانشگاه پیام نور گلستان همگام با سایر دانشگاه‎ها مجوز مرکز رشد فناوری واحدهای فناور را از وزارت علوم اخذ کرده و این مرکز با تفاهم‎نامه پارک علم و فناوری استان گلستان ایجاد و در دانشگاه پیام نور گلستان مستقر شده است.

وی ادامه داد: در این راستا شرکت دانش‎بنیان نیز به ثبت اولیه رسیده تا در بحث کارآفرینی و ارتباط با صنعت، برای هشت گونه گیاهی که در دنیا برندسازی نشده، انجام شود.

رئیس دانشگاه پیام نور گلستان از تولید دارو با استفاده از گیاه خارشتر خبر داد و ابراز داشت: یک میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی بدون استفاده در حاشیه اترک وجود دارد که با این روش و استفاده از این عرصه منابع طبیعی بدون استفاده می‎توان برای کاشت گیاه خارشتر به منظور تولید دارو استفاده کرد.

شهریاری ادامه داد: با کاشت گیاهان مقاوم به شوری و خشکی در عرصه‎های منابع طبیعی بدون استفاده در استان گلستان با همکاری سازمان انرژی اتمی می‎توان از طریق پرتودهی بذرها و بذرهای جهش‎یافته برای تولید این دسته از گونه‎های گیاهی اقدام کرد تا با این کار بتوانیم اقدامات مناسبی در حوزه کارآفرینی، اشتغالزایی و علم و فناوری انجام دهیم.

 وی بیان کرد: دوره‎ها و کلاس‎های مختلفی برای دانشجویان و اساتید دانشگاه‎های پیام نور برای فعالیت و یا ایجاد شرکت‎های دانش‎بنیان برگزار می‎شود تا با کسب آمادگی‎های لازم در این راستا گام بردارند.

رئیس دانشگاه پیام نور گلستان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تحقق شعار سال، یادآور شد: دانشگاه پیام نور گلستان اقداماتی اعم از صرفه‎جویی در هزینه‎ها، استفاده از ظرفیت‎های استان و توجه به شرکت‎های دانش‎بنیان با امضای تفاهم‎نامه با شرکت پالایش و پخش فرآورده‎های نفتی، پارک علم و فناوری و همچنین دستگاه‎های اجرایی فعال در بخش صنعت انجام داده است.

شهریاری خاطرنشان کرد: در حوزه جنبش نرم‎افزاری طرحی به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال و تصویب شده که امید است با اقدامات انجام شده گام‎های مثبتی در این حوزه بر داشته شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور یک دانشگاه فرهنگی است، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری مسأله فرهنگ در دانشگاه‎ها را به عنوان یک اصل خطاب کردند، باید گفت نبود کار فرهنگی در دانشگاه‎ها بی‎نتیجه شدن تمام هزینه‎ها را به دنبال دارد، از این رو یکی از وظایف دانشگاه‎ها در حوزه فرهنگی است.

*دانشگاه پیام نور گلستان رئیس دبیرخانه استان‎های مرزی کشور است

رئیس دانشگاه پیام نور گلستان با اشاره به فعالیت‎های فرهنگی این دانشگاه، اذعان کرد: برنامه‎های مختلف اعم از تقریب مذاهب، برگزاری جشنواره‎های قرآن و عترت، اردوهای راهیان نور، برگزاری دوره‎های معرفت‎افزایی طرح ولایت و اردوهای جهادی، برگزاری 38 کرسی آزاداندیشی، برگزاری جشنواره‎های متعدد در هفته دفاع مقدس و برگزاری همایش‎ها از جمله فعالیت‎های دانشگاه پیام نور گلستان در حوزه فرهنگی است.

شهریاری با بیان اینکه دبیرخانه استان‎های مرزی کشور در دانشگاه پیام نور گلستان مستقر است، تشریح کرد: 16 استان مرزی کشور عضو این دبیرخانه هستند که دانشگاه پیام نور گلستان ریاست این دبیرخانه را به عهده دارد.

وی با اشاره به ویژه برنامه‎های روز دانشجو، اضافه کرد: با توجه به تقارن روز دانشجو با اجلاسیه 4 هزار شهید گلستان، دانشگاه پیام نور استان همگام با سایر دانشگاه‎ها امروز در کنگره استانی شهدای دانشجو با حضور سردار حسین سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شرکت می‎کند.

رئیس دانشگاه پیام نور گلستان ادامه داد: علاوه‎بر آن برنامه‎های متنوع دیگری اعم از مسابقات ورزشی، نشست‎های مختلف به مناسبت روز دانشجو، کرسی آزاداندیشی با موضوع اقتصاد مقاومتی و ... در دانشگاه‎های پیام نور سطح استان برگزار می‎شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار