بر اساس قانون، کمیته امداد متولی امر حمایت از سالمندان است و سازمان بهزیستی استان هیچ مسئولیتی در این امر ندارد اما زمانی که یک سالمند از لحاظ جسمی و روحی با مشکلی برخورد کرد و یا نیاز به مراقبت شبانه‌روزی داشت آن موقع سازمان بهزیستی حمایت خود را از سالمندان شروع می‌کند.
کد خبر: ۳۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ 11 May 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، بر اساس قانون، کمیته امداد متولی امر حمایت از سالمندان است و سازمان بهزیستی استان هیچ مسئولیتی در این امر ندارد اما زمانی که یک سالمند از لحاظ جسمی و روحی با مشکلی برخورد کرد و یا نیاز به مراقبت شبانه‌روزی داشت آن موقع سازمان بهزیستی حمایت خود را از سالمندان شروع می‌کند.

علی پرمقیاس، معاون توان‌بخشی بهزیستی آذربایجان‌غربی طی سخنانی با اشاره به آمار سالمندان تحت پوشش بهزیستی گفت: 287 هزار و821 نفر سالمند و معلول در استان تحت پوشش هستند که با توجه به تعداد جمعیت در هر شهر، ارومیه با درصد جمعیتی 8.22 درصد، بیشترینافراد سالمند را در خود جای داده است به طوری که در ارومیه سالمندان بالای 60 سال 79 هزار و 258 نفر و معلولین تحت پوشش 13 هزار و 548 نفر هستند.همچنین تکاب با 9.8 درصد، خوی 8 و اشنویه 6.56 درصد به ترتیب درصد جمعیتی سالمندان را تشکیل میدهند.

وی در ادامه گفت :تعداد سالمندان بالای 100 سال در ارومیه 236 نفر، خوی 41 نفر، نقده 23 نفر، بوکان 230 و نیز ماکو 10 نفر است.

علی پرمقیاس در خصوص نوع رفتار با سالمندان گفت: شایسته است با سالمندان آن گونه که مثل یک انسان رفتار می‌شود برخورد کنیم جایگاه سالمندان و معلولان در کنار خانواده و جامعه است و نیز سازمان‌ها و ارگان با باید به گونه‌ای رفتار کنند که بتوانند سالمندان و افراد معلول به راحتی در شهر رفت‌وآمد کنند چون تمامی افراد جامعه باید از حقوق برابر برخوردار شوند.

معاون بهزیستی آذربایجان‌غربی در ادامه افزود: در استان 55 مرکز توان‌بخشی وجود دارد که برخی مراکز 2 یا 3 خدمت را ارائه می‌دهند. مرکز توان‌بخشی در حوزه نگهداری آموزش حرفه‌آموزی بازدید در منزل و خدمات توان‌بخشی فعالیت می‌کند.

علی پرمقیاس در مورد حمایتهایی که از معلولین میشود عنوان داشت: شهریه دانشجویی،کمک‌هزینه ازدواج، معافیت سربازی، معافیت پرداخت آب، برق، گاز، کمک‌هزینه دارو، کمک‌هزینه مسکن و حق قانون 3 درصد حق استخدام از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه‌شده برای معلولان استان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار