معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم گفت: نویسندگان کشور باید به فکر تولید محتوا ویژه افراد کم‌سواد بزرگسال باشند.
کد خبر: ۳۳۶۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹ 01 December 2016
به گزارش تاباک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی‌نیا با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص سوادآموزی اظهار کرد: ایشان فرمودند که بحث بی‌سوادی یک آفت و لکه ننگ برای یک ملت است، این مسأله موجب می‌شود که یک فرد بی سواد از تحصیل علوم محروم باشد.

وی ادامه داد: یکی از ضعف‌ها در حوزه کتاب و کتابخوانی نبودن محتوای آموزشی و کتاب در موضوعات مختلف برای افراد کم‌سواد بزرگسال بوده، در حالی که کتاب‌های زیادی برای کودکان تألیف شده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم افزود: در زمینه نشر کتاب برای افراد کم سوادی که مدرک زیر ششم ابتدایی دارند کاری نشده است و در انتشاراتی‌ها و کتابخانه‌ها، کتابی را برای این دسته از افراد نداریم.

قاسمی نیا با اشاره به نگارش کتاب برای افراد کم‌سواد اظهار کرد: نویسندگان کشور باید به فکر تولید محتوا ویژه افراد کم‌سواد بزرگسال باشند. باید برای این دسته از افراد کتاب‌هایی نوشته شود که به زبان ساده و قابل فهم برای آن‌ها باشد و در کتابخانه‌های کشور هم باید قفسه‌های کتاب‌های ویژه افراد بزرگسال کم سواد ایجاد شود.

وی ادامه داد: معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم با توجه به ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان افراد کم‌سواد بزرگسال، هشت کتاب را برای آن‌ها منتشر کرده است، از جمله این کتاب‌ها می‌توان به میوه‌های بهشتی، آیین خوب زیستن و چراغ راه زندگی اشاره کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار