مدیر مرکز درمان ناباوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه:
مدیر مرکز درمان ناباروری و تحقیقات سلولهای بنیادی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه، بحث صدور مجوز و تامین نیروی انسانی را موانع اصلی بهره‌برداری از این مرکز عنوان کرد.
کد خبر: ۳۳۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳ 29 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایسنا،فاطمه شاهرضایی با بیان اینکه ساخت مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی کرمانشاه از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری تامین اعتبار شده است، گفت: با توجه به سابقه ارزشمند پژوهشگاه "رویان" و پژوهشکده "ابن‌سینا" که از مراکز پیشرو درمان ناباروری کشور و وابسته به جهاد دانشگاهی هستند، به منظور انتقال دانش تخصصی این مراکز به داخل استان و خدمات رسانی به مردم منطقه غرب کشور، ساخت مرکز ناباروی جهاد دانشگاهی در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین آمار بالای نازایی در استان و لزوم توسعه گردشگری سلامت در استان در راستای جذب گردشگران سلامت به ویژه از کشور عراق که در همسایگی استان قرار دارد، از جمله اهداف دیگر ما برای راه‌اندازی این مرکز بود.

شاهرضایی با اشاره به ساخت ساختمان مرکز درمان ناباروری و نصب تجهیزات آن، گفت: درحال حاضر این مرکز شامل بخش IVF (لقاح آزمایشگاهی)، پذیرش و مشاوره اولیه زوجین، بخش کیلینیک زنان، بخش کیلینیک مردان، بخش IUI  و بخش مرکز تحقیقات سلولهای بنیادی است.

وی با بیان اینکه کارهای این مرکز به صورت تیمی انجام می‌شود، گفت: تمام مشاوره‌ها و درمان‌های ناباروری در خود مرکز بصورت یکجا انجام می‌شود و در این مرکز سه تیم متخصص زنان و زایمان، جنین شناسی و اورولوگ در کنار هم کار می‌کنند تا نیازی به مراجعه زوج‌های نابارور به تخصص‌های گوناگون نباشد.

مدیر مرکز درمان ناباروری و تحقیقات سلولهای بنیادی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه افزود: با راه‌اندازی این مرکز به زودی مشاوره‌های تغذیه، روانشناسی و ژنتیک هم در آن ارائه می‌شود.

شاهرضایی با بیان اینکه در بیشتر مراکز درمان ناباروری خصوصی و دولتی خدمات مراکز تحت پوشش بیمه قرار ندارد، گفت: خوشبختانه در این مرکز با برخی بیمه‌ها قرارداد بسته‌ایم و تمام سعی ما این است که تعرفه‌های این مرکز از تعرفه‌های بخش خصوصی پایین‌تر باشد تا زوج‌های نابارور بتوانند از خدمات این مرکز استفاده کنند.

این مسئول با بیان اینکه همه‌چیز برای راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی کرمانشاه فراهم است، گفت: تنها مشکل و مانع بهره‌برداری این مرکز بحث صدور مجوز و پروانه بهره‌برداری و نیز تامین نیروی انسانی است.

وی ابراز امیدواری کرد، با همکاری موثر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در زمینه رفع این دو مشکل، در آینده‌ای نزدیک بتوان شاهد بهره‌برداری از این مرکز بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار