مدیر کمیته امداد بیله‌سوار خبر داد:
مدیر کمیته امداد شهرستان بیله‌سوار گفت: در سال گذشته کشاورزان شهرستان بیله‌سوار ۱۶ میلیارد و ۷۵۸ میلیون ریال زکات پرداخت کرده‌اند.
کد خبر: ۳۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰ 10 May 2015

مدیر کمیته امداد شهرستان بیله‌سوار گفت: سال گذشته به دلیل خشکسالی و کاهش چشمگیر محصولات و تولیدات کشاورزی در منطقه تنها 21 روستای شهرستان اقدام به پرداخت زکات واجب و مستحبی خود کرده بودند که تعداد این روستاها با پیش‌بینی‌های انجام شده افزایش می‌یابد.

وی از کسب رتبه نخست استانی بیله‌سوار در جمع‌آوری زکات خبر داد و افزود: علاوه بر این میزان زکات عام‌المنفعه مردم شهرستان بیله‌سوار نیز 782 میلیون ریال زکات سهم‌ فقرا پرداخت کرده‌اند که این میزان زکات جمع‌آوری شده برای رفع نیازمندی‌های مردم بی‌بضاعت و تحت حمایت کمیته امداد شهرستان صرف شده است.

مهدی‌پور تصریح کرد: زکات جمع‌آوری شده در روستاهای شهرستان برای اجرای پروژه‌های عمرانی و عامل‌المنفعه در مناطق روستایی و یا محرومیت‌زدایی و رسیدگی به رفع نیازمندی‌های مردمی صرف شده و اغلب در اموری همچون ساخت سرویس بهداشتی برای روستاها، تعمیر مسکن و رسیدگی به امور بیماران صعب‌العلاج هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان بیله‌سوار با قدردانی از همکاری و مشارکت مسئولان اجرایی شهرستان و هیئت امنای مساجد با دبیرخانه‌ شورای زکات شهرستان در امر جمع‌آوری زکات بیان کرد: امیدواریم امسال نیز با توجه به بارش‌های مناسب و مطلوب هیئت امنای مساجد، دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی و عاملان زکات بیش از پیش در راستای احیای فریضه‌ واجب  زکات و جمع‌آوری آن تلاش کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار