رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی آخرین اطلاعات و اخبار از حادثه قطار تبریز - مشهد را اعلام و اظهارکرد: طبق آخرین تصمیمات و با هماهنگی و همکاری نهادهای مختلف و مسئولان آذربایجان شرقی پیکرهای افراد فوت شده این حادثه ناگوار برای شناسائی و تشخیص هویت به تبریز منتقل می شوند.
کد خبر: ۳۳۴۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 26 November 2016
 محمدحسین فرهنگی روز شنبه در مراسم گرامیداشت هفته بسیج در دانشگاه علمی - کاربردی آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه پیشتر قرار بود فوتی های این رخداد جانگداز به تهران جهت شناسائی های هویتی منتقل شوند با تلاش نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی استان این مهم در تبریز صورت می گیرد.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه تعدادی از فوت شدگان این حادثه بدون بلیت سوار قطار شده بودند، انتقال پیکر آنها به تبریز می تواند در مسیر شناسائی این عده نیز موثر باشد.
فرهنگی از اینکه برخی علت این حادثه دلخراش را خطای انسانی اعلام کرده اند، ابراز گلایه کرد و یادآور شد: شواهد و قراین برخورد دو قطار نشان می دهد که به هیچ عنوان خطای انسانی در این اتفاق صورت نگرفته و اصلی ترین عامل اشتباه سیستم ترابری و راه آهن کشور بوده نه راننده قطار، چون راننده قطاری که به قطار تبریز- مشهد برخورد کرده است، با مراکز مربوطه تماس گرفته و موضوع را استعلام کرده است.
وی با اشاره به تماس خود با رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این تماس تلفنی مقرر شد کمیته حقیقت یاب برای بررسی و کنکاش علت حادثه و نحوه امداد و نجات تشکیل شده و با حضور در منطقه ضمن احصای نقاط ضعف و ایرادات این تصادف، با شناسائی خاطیان و مقصران اصلی و پاسخگوئی آنها، با این افراد نیز برخورد شود.
فرهنگی گفت: اعضای این کمیته حقیقت یاب متشکل از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم اکنون در منطقه وقوع حادثه حضور دارند و در حال عمل به وظایف محوله هستند.
وی، همچنین با اشاره به اظهارات وزیر راه و شهرسازی درباره این جادثه عظیم، افزود: دقایقی قبل با ایشان تماس تلفنی داشتم و اعتراض مردم آذربایجان به خاطر اظهاراتشان را به وی اعلام کردم.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی پاسخ داد که به هیچ عنوان از این اظهارات قصد و منظوری خاص نداشته و چون در طول مسیر عده ای سئوال کردند در جواب اعلام کردم که تمامی سرنشینان قطار بیمه بوده و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد و من به خوبی واقفم که جان مردم به هیچ عنوان قابل جبران نیست.
فرهنگی اضافه کرد: وزیر با اعلام اینکه بیانیه ای در این خصوص برای مردم صادر می کند، تصریح کرد که سخنان وی برای رفع نگرانی های خانواده های مصدومان بوده است.
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: این حادثه تاسف بار به هیچ عنوان قابل توجیه نبوده و بروز چنین حوادث ناگوار که چندین خانواده و آحاد مردم را به نگرانی عمیق فرو می برد، با بررسی های عمیق کارشناسی و اصلاح مدیریت ها نباید تکرار شود.
فرهنگی افزود: امیدواریم روزی فرا برسد که مردم کشورمان به مدیرانشان در بخش های مختلف افتخار کرده و شاهد چنین تلخ کامی هایی نباشیم.
به گزارش ایرنا، در حادثه برخورد دو قطار مسافربری که صبح روز گذشته / جمعه / در ایستگاه هفت‌خوان واقع در محور دامغان ـ سمنان روی داد 45 نفر از مسافران جان خود را از دست داده و بیش از یکصد نفر نیز زخمی شدند.
بیشتر قربانیان و مصدومان این حادثه تاسف بار از استان آذربایجان شرقی و تبریز هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :