معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری ۸۵۰ مورد تماس به دلیل کودک‌آزاری با اورژانس اجتماعی بهزیستی استان به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۳۳۴۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ 26 November 2016

به گزارش تابناک اردبیل، خسرو امیدوار در حاشیه همایش پیشگیری از سورفتار با کودک در پل معلق مشگین شهر تصریح کرد: تمامی تماس‌های حاصله پیگیری شده و در صورت لزوم کودک از محل زندگی خود خارج شده است.

وی با تأکید به اینکه تمامی اقدامات مقابله با کودک‌آزاری در استان با احکام قضایی است، اضافه کرد: در سال جاری ۱۲ کودک به دلیل اینکه خانواده‌شان صلاحیت نگه‌داری آن ها را نداشتند از خانواده جدا شدند.

به گفته معاون امور اجتماعی بهزیستی استان این کودکان در مراکز نگه‌داری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست استان به صورت موقت نگه‌داری می‌شوند و به موازات آن کارشناسان مشاوره‌های لازم را با والدین انجام می‌دهند.

وی افزود: در صورتی که عدم صلاحیت والدین محرز شد کودک تا سن ساماندهی در مرکز نگه‌داری بهزیستی می‌ماند و در صورتی که والدین رفتار خود را تغییر بدهند کودک با نظارت مستمر بهزیستی به خانه خود بازمی‌گردد.

امیدوار بیشترین میزان کودک‌آزاری را در شهرستان اردبیل عنوان کرد و افزود: به منظور آشناسازی کارشناسان اورژانس اجتماعی و خانواده‌ها با مصادیق کودک‌آزاری برنامه‌های متعددی اجرا می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان متذکر شد: در واقع در بیشتر مواقع خانواده‌ها مصادیق کودک‌آزاری را نمی‌دانند؛ به عنوان مثال پدر و مادر در مقابل کودک مشاجره می‌کنند که مصداق کودک‌آزاری است.

وی متذکر شد: اجبار کودک به انجام عمل خاص نیز مصداق کودک‌آزاری است و متأسفانه بسیاری از خانواده‌ها و خود کودکان از مصادیق کودک‌آزاری جنسی نیز مطلع نیستند.

امیدوار برگزاری همایش‌های پیشگیری را با هدف اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی دانست و تأکید کرد: لازم است خانواده‌ها و حتی تمامی افرادی که در حوزه تربیتی و آموزشی با کودک و نوجوان در ارتباط هستند، مصادیق کودک‌آزاری را بشناسند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار