به منظور بررسی علت سانحه برخورد قطارهای مسافری تشکیل شد
به گزارش تابناک سمنان، نشست ستاد مدیریت بحران استان سمنان به منظور بررسی علت سانحه برخورد قطارهای مسافری با حضور مهندس عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و اعضای ستاد مدیریت بحران استان سمنان بعداز ظهر امروز در سالن مدیریت بحران استانداری تشکیل شد.
کد خبر: ۳۳۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱ 25 November 2016

به گزارش تابناک سمنان،مهندس عباس آخوندی، عصر جمعه در نشست ستاد مدیریت بحران استان سمنان به منظور بررسی علت سانحه برخورد قطارهای مسافری و اقدامات پس از آن، گفت: به محض اطلاع از این حادثه، کمیسیون عالی بررسی سوانح در راه آهن کشور تشکیل شد.

نشست ستاد مدیریت بحران استان سمنان 

وی درباره علت رخداد این سانحه گفت: باید تمام مسایل مانند سرعت قطارها، مذاکرات رانندگان قطارها و علائم راهنمای خطوط که در مرکز کنترل ضبط شده اند، بررسی شود تا علت دقیق حادثه بیان شود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با نصب و تجهیر سامانه های خودکار از سال 93 در منطقه راه آهن شمالشرق که از خطوط شلوغ کشور است ایمنی تردد تا حدودی ایجاد شده بود، گفت: اکنون با این حادثه باید بررسی شود که علت برخورد قطارها چه بوده و این سامانه چه اشکالی داشته است.

مهندس آخوندی ادامه داد: به دلیل شرایط واگن هایی که در این سانحه آتش گرفت، مراحل بررسی این واگن ها ادامه دارد و به همین دلیل آزادسازی و جستجوی پیکرهای جان باختگان زمان می برد و اکنون تعداد جان باختگان به طور دقیق قابل بیان نیست.
وی با اشاره به اینکه تعدادی از جان باختگان این سانحه از استان آذربایجان شرقی هستند یادآور شد: پیکر این جان باختگان پس از مشخص شدن هویت، اخذ مجوز از مراجع قضایی و پزشکی قانونی، به استان یا خانواده ها تقدیم می شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رسیدگی به موقع امدادی و درمانی به مجروحان از ساعات اولیه سانحه، گفت: از حضور به موقع کادر درمانی در صحنه تصادف و ارائه خدمات درمانی در بیمارستانهای سمنان و دامغان به حادثه دیدگان تشکر و قدردانی می نمایم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار