با حضور شعرای آیینی تشیع، تسنن و دانشجو در تربت جام؛
همزمان با دهه آخر صفر شعرای تشیع و تسنن و دانشجو با شعرخوانی در محفل «شب شعر عاشورایی» در سالن آمفی تئاتر مجمتع فرهنگی ولایت اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان تربت جام به روایت عاشقی پرداختند.
کد خبر: ۳۳۳۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ 23 November 2016
در حاشیه این مراسم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت جام در گفتگو با تابناك رضوي، ضمن تسليت ايام سوگواري دهه آخر صفر و گرامیداشت هفته بسیج در ارتباط با اهميت اشعارآئيني و مذهبی اظهار داشت: یکی از ابزار قوی و موثر در نشر، گسترش و حفظ فرهنگ حسینی زبان شعر و هنر فاخر است.

نعمت الله فیاض تصريح کرد: شاعران آیینی، متعهد و بابصیرت با ارائه مفاهیم ارزشی در شعر پاک و ناب، نقش انکار ناپذیری در تحریک عواطف انسانی و ارتقای سطح فرهنگی جوامع بشری دارند.

مسئول بسیج هنرمندان تربت جام با قدردانی از ایثارگری‌ها و نقش بی‌نظیر بسیج در دفاع مقدس به تأثیر‌گذاری هنر بر اجتماع و نقش هنرمندان متعهد و بسیجی اشاره کرد و گفت: انتظار ما از مسئولین در عرصه‌های فرهنگی هنری و اجتماعی، حمایت مادی و معنوی از تولیدات ارزشی،انقلابی و دینی است.

 فیاض افزود: تعداد 20 اثر از شاعران دانشجو و آزاد به دبيرخانه «شب شعر عاشورایی» با محوریت؛ بسیج، شهدای مدافع حرم، عفاف و حجاب ارسال شد که پس از داوري تعداد 10 اثر برتر براي قرائت در این محفل آیینی و مذهبی انتخاب گرديد و در پایان از آثار برتر با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

درخور ذکر است؛ این مراسم با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج هنرمندان، دانشکده علوم پزشکی و دفتر بسیج دانشجویی به مناسبت هفه بسیج برگزارشد.

گفتنی است؛ در محفل معنوي و ادبی «شب شعر عاشورایی» چند تن از شاعران تشیع و تسنن و دانشجو آخرین دل سروده های خود را با مضامین عالی در فضایی آکنده به عطر حسینی، با روایت عشق، شور و فرهنگ حسینی تقدیم همراهان عاشورایی کردند که با تشویق و تحسین ادب دوستان مواجه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار