رئال مادرید با سه گل زده رونالدو از اتلتیکومادرید میزبان پیش افتاد و صدر نشینی خود را تقویت نمود، مادرید دربی مادرید را فتح کرد.
کد خبر: ۳۳۱۶۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵ 20 November 2016
 فارس، جدال دو تیم فوتبال رئال مادرید و اتلتیکومادرید در استادیوم ویسنته کالدرون راس ساعت 23:15 به وقت تهران از هفته دوازدهم لالیگا اسپانیا با داوری داوید فرناندس، داور 43 ساله، آغاز شد.
 
داوید  فرناندس بوربالان
 
گابی 26 اتلتیکومادرید / کوکه 62 اتلتیکومادرید/ دقیقه 62 کریستیانو رونالدو رئال مادرید / دقیقه 70 گودین اتلتیکومادرید/ 83 خوانفران اتلتیکومادرید/
 
-
 
کریستیانو رونالدو 23 و 71  و 76 برای رئال مادرید
 
 
 
   استفان ساویچ، آنتون گریزمان، کوکه، خوآن فران، سائول نیگز، گابی، یان اوبلاک، فرناندو تورس، یانیک کاراسکو،گودین، فیلیپه لوئیس
 
کورآ به جای گابی 61، گامیرو به جای تورس
 
  متئو کواچیچ، لوکا مودریچ، کارواخال، کریستیانو رونالدو، گرت بیل، ناواس، ایسکو،ناچو، مارسلو، لوکاس واسکز، رافائل واران
 
بنزما به جای ایسکو در دقیقه 78، خامس به جای رونالدو 82، آسنسیو به جای واسکز 85
 
پایان بازی بزرگ مادرید
 
رئال مادرید موفق شد با نتیجه 3 بر صفر برابر اتلتیکومادرید به پیروزی برسد. این سه امتیاز ارزشمند برای زیدان و مردانش حکم قهرمانی داشت و مردان زیدان به این مهم دست پیدا کردند.
 
دقیقه 83
 
کریستیانو رونالدو جای خود را به خامس رودریگس داد.خامس بالاخره در یک بازی مهم هر چند برای دقایقی کوتاه وارد میدان شد.
 
دقیقه 79
 
تعویض برای رئال مادریدف بنزما به جای ایسکو وارد میدان شد، این تعویض عجیب هواداران رئال مادرید را بیش از پیش به هیجان آورده است.
 
دقیقه 78
 
کارت زرد برای لوکاس واسکز از رئال مادرید تا حدودی زیدان را نگران کرد. بازیکنان رئال مادرید کمی احساسی به بازی ادامه می دهند.
 
دقیقه 76
 
کریستیانو رونالدو دست بردار نبود، او گل سوم را نیز وارد دروازه اتلتیکومادرید کرد تا نامش در تاریخ دربی مادرید جاودانه شود.
 
دقیقه 71
 
کریستیانو رونالدو موفق شد گل دوم رئال مادرید را به ثمر برساند. مادرید دست به کار بزرگی زده بود.
 
 
 
دقیقه 70
 
کارت زرد برای گودین از سوی داور بازی صادر شد و خشم هواداران اتلتیکومادرید را برانگیخت.
 
دقیقه 67
 
ایسکو می توانست گل دوم رئال مادرید را به ثمر برساند اما اوبلاک به زیبایی ضربه او را مهار کرد.
 
دقیقه 50
 
اشتباه خط دفاعی رئال مادرید نزدیک بود کار دست تیم زیدان بدهد اما کیلور ناواس مادرید را نجات داد و مهاجمان اتلتیکومادرید خیلی دیر به توپ باد آورده دست پیدا کردند.
 
پایان نیمه اول
 
رئال مادرید با تک گل رونالدو نیمه اول را با نتیجه یک بر صفر به سود خود به
 
پایان رساند.
 
دقیقه 40
 
مودریچ نفوذی عالی به سمت دروازه اتلتیکومادرید داشت اما خط دفاعی اتلتیکومادرید ضربه نهایی او را مهار کرد
 
دقیقه 30
 
رونالدو بار دیگر فرصت داشت دروازه حریف را باز کند اما اوبلاک این بار دیگر تسلیم کریس نشد.
 
دقیقه 26
 
گابی با خطا روی مودریچ از داور بازی کارت زرد دریافت کرد.
 
 
 
دقیقه 23
 
کریستیانو رونالدو موفق شد دروازه اوبلاک را باز کند او با پای راست خود شوتی سنگین زد و توپ البته در میانه راه کمی تغییر مسیر داد.
 
دقیقه 10
 
58 درصد بازی در اختیاز مردان سیمئونه است و اتلتیکومادرید کم کم به سمت دروازه رئال مادرید نزدیک می شود.
 
دقیقه 7
 
گریژمان می توانست دروازه رئال مادرید را باز کند اما خط دفاعی رئال مادرید راه او مسدود کرد.
 
دقیقه 5
 
پاس زیبای ناچو به رونالدو ستاره پرتغالی را در معرض گل زده قرار ادد اما کریس نتوانست از این فرصت استفاده کند.
 
دقیقه 3
 
ضربه کوکه از کنار دروازه رئال مادرید عبور کرد و هواداران اتلتیکومادرید برای جشن گل زده نیم خیز شدند.
 
دقیقه یک
 
دو تیم فوتبال رئال مادرید و اتلتیکومادرید در ویسنته کالدرون کار خود را آغاز کردند و این مادرید بود که از ابتدا تهاجمی و تشنه گلزنی نشان می‌داد.
 
کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسپانیا، داوید فرناندس بوربالان را برای قضاوت دربی مادرید انتخاب کرده، او داوری است که در 37 بار قضاوتش برای تیم فوتبال رئال مادرید هشت بار به بازیکنان این تیم کارت قرمز نشان داده است که پنج بار آن در لالیگا بوده است و سه بار دیگرش در رقابت‌های حذفی.
 
 
 
برگی از تاریخ - شکست و انتقام
 
دو تیم اولین دیدار خود را در 21 فوریه 1929 در مقابل هم برگزار کردند که با برتری 2 بر یک رئال مادرید به پایان رسید. این بازی در ورزشگاه چامارتین برگزار شده بود. در سال 1959 نیز دو تیم اولین دیدار اروپایی خود را در مرحله نیمه نهایی جام اروپایی برگزار کردند که رئالی‌ها بازی اول را در زمین خود با نتیجه 2 بر یک بردند اما در بازی دوم اتلتیکومادریدی‌ها با یک گل پیروز شدند تا بازی سوم برگزار شود و  رئالی‌ها بازهم 2 بر یک بازی را با برد پشت سر گذاشتند و به فینال رسیدند. البته اتلتیکومادرید در جام حذفی اسپانیا، دوبار متوالی و در دو فینال در سال‌های 1960 و 1961 موفق شدند رئال مادرید را شکست داده و انتقام بگیرند.
 
دو تیم فوتبال رئال مادرید و اتلتیکومادرید معمولا در نیمه دوم بیشتر به گل رسیده‌اند. در نمودار زیر نیز مشخص است که مادریدی‌ها بیش از اتلتیکومادرید در وقت اضافی بازی‌ها و به خصوص دقایق پایانی بازی به گل رسیده‌اند. نکته جالب این که رئال مادرید تا کنون در 15 دقیقه پایانی نیمه اول به گل نرسیده است.
 
 
 
یکی از مقایسه‌های مهم بین دو ستاره کلیدی تیم‌های فوتبال رئال مادرید و اتلتیکومادرید، مقایسه کریستیانو رونالدو و گودین است، این دو در تاریخ باشگاه خود از ستاره‌های کلیدی و تاثیرگذار بوده‌اند. ضربات سر این دو ستاره نشان از برتری طرف پرتغالی دارد اما گودین معمولا مطمئن‌تر و زیباتر به تو ضربه می‌زند. 8 ضربه سر و یک گل زده با سر از سوی گودین و 17 ضربه سر و دو گل زده با سر از سوی رونالدو. در این عرصه می‌شود به راموس از رئال مادرید و تیاگو از اتلتیکومادرید، همچنین بنزما از مادرید و گریژمان از اتلتیکومادرید نیز اشاره کرد.  
 
 
 
مقایسه دو دروازه‌بان از رئال مادرید و اتلتیکومادرید نشان از تساوی دو ستاره در مهار توپ دارد، هر چند مصدومیت کیلور ناواس تا حدود زیادی نام او را از دربی مادرید دور کرده اما همچنان در اطلاعات آماری نامش به چشم می‌خورد.
 
هفت پیروزی برای اتلتیکومادرید، 6 تساوی و 7 پیروزی برای رئال مادرید، 27 گل زده برابر 23 گل زده تا حدود زیادی نشان از برتری رئال مادرید دارد.
 
 
 
بازی بزرگ امشب برای مردم پایتخت اسپانیا اهمیت زیادی دارد، رویارویی قشر مرفه شهر و قشر کارگران، هر چند دیگر شبیه گذشته کنتراست زیادی ندارد اما همچنان بهانه‌ای است برای مذاکرات قهوه خانه‌ای پس از بازی علیه خاندان سلطنتی و پولدار‌های بالای شهر و درد دل مردم درباره بی پولی و بیکاری در جنوب مادرید.
 
برگی از تاریخ / سال 1936
 
متروپولیتن (ورزشگاه اتلتیکو) به خاطر جنگ آسیب زیادی دیده بود و در مقابل چامارتین(ورزشگاه مادرید) کاملا بی استفاده مانده بود و تبدیل به پارکینگ شده بود. اتوبوس ها، کامیون ها و دیگر اتومبیل ها در آن جا پارک می‌کردند. چوب های صندلی ها سوخته بودند. ورزشگاه وایکاس در شرایط بهتری قرار داشت و در آن جا بازی برگزار شد.
هر دو تیم با تغییرات زیادی ظاهر شدند. حتی اتلتیکو با نام جدیدی در این مسابقه حاضر شد. باشگاه اتلتیکو اویاسیون نام جدید این تیم بود.
دلیل آن ترکیب شدن تیم اویاسیون( این تیم در جریان جنگ به وجود آمد) با اتلتیکو بود. در مادرید بازیکنان مشهوری همچون سامورا،سیریاکو و رگیرو ها حضور نداشتند. دو بازیکن نخست از فوتبال خداحافظی کرده بودند و دو بازیکن دیگر برای تیم ملی ائوسکادی بازی می کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار