امام‌جمعه نهاوند گفت: نزدیک به 4 دهه است که دولت‌مردان آمریکایی در مورد ملت ایران اشتباه می‌کنند و هنوز از این رفتار اشتباه خود درس عبرت نگرفته‌اند .
کد خبر: ۳۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷ 10 May 2015
امام‌جمعه نهاوند گفت: رژیم جنایتکار آل سعود در مدت بیش از یک ماه حمله هوایی به مردم بی‌دفاع یمن جنایت جنگی و نسل‌کشی را انجام داده است که این گناه آنها نابخشودنی است.

به گزارش تسنیم ، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته نهاوند اظهار داشت: حضرت امام در نطقی تاریخی فرمودند اگر از جنایات صدام بگذریم ولی از آل سعود نه و امروز بعد از سال‌ها مردم جهان متوجه شدند که سعودی‌های وهابی با مردم بی‌دفاع یمن چه می‌کنند.  

 وی گفت: متأسفانه تمامی شبکه‌های خبری منطقه و کشورهای غربی چشم خود را بر روی جنایات عربستان سعودی در حمله هوایی به یمن بسته‌اند و رهبران آنها نیز با سفر به این کشور حمایت خود را از جنایات و نسل‌کشی عربستان اعلام می‌کنند.

   امام‌جمعه نهاوند افزود: از یک ماه پیش تاکنون هزاران تن انواع بمب و موشک جدید ساخت کشورهای غربی بر سر مردم بی‌دفاع یمن فرود آمد و سازمان ملل متحد و مجامع بین‌المللی زیر فشار صهیونیست‌ها و آمریکا جرات محکومیت این تجاوز آشکار را به خود نمی‌دهند.  

 مغیثی اظهار کرد: کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا و اسرائیل جنایتکار به دنبال خاموش کردن شعله‌های مقاومت و انقلاب یمن هستند و هدف دوم آنها در همراهی عربستان در تجاوز آشکار به خاک این کشور  فروش تسلیحات به این کشور متجاوز هستند.

   وی بیان کرد: آمریکا و اسرائیل با رواج شایع ایران هراسی و اختلاف بین شیعه و سنی و با به راه انداختن تروریست‌ها در کشورهای منطقه مانند سوریه، عراق و یمن به دنبال منافع نامشروع خود و رقابت فروش تسلیحاتی هستند که شعله‌های این اختلافات به رهبری عربستان روزبه ‌روز بیشتر می‌شود.  

 مغیثی تصریح کرد: آنها یک روز در منطقه می‌گوید ایران به خاطر فن‌آوری و انرژی هسته‌ای برای جهان خطر دارد بعد از مدتی به دنبال دمکراسی در سوریه و عراق می‌روند و بعد از آن تروریست‌ها را آموزش و تجهیز کرده  و به کشورها می‌فرستند و از آنها به‌عنوان ارتش آزاد و نیروهای مردمی یاد می‌کنند و در پایان به رهبری عربستان به یمن حمله می‌کنند.  

 امام‌جمعه نهاوند گفت: دیگر دوره قلدری و زورگویی‌های آمریکا و هم‌پیمانانش به رهبری عربستان سعودی در منطقه به سر آمده است و مردم آزادیخواه و حق‌طلب دنیا با خیزش عظیم خود به دنبال پیچیدن طومار آنها در سراسر جهان هستند.  

 مغیثی اظهار کرد: تمامی مسئولان، مردم و نیروهای مسلح ما پشتیبان تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای هستند و اگر کشورهای غربی و 5+ 1 به دنبال فریب ملت ایران باشد آن‌وقت نیز مردم و مسئولان ما یک‌ صدا جواب آمریکا و دیگر ایادی‌اش را می‌دهند.  

 وی گفت: نزدیک به 4 دهه است که دولت‌مردان آمریکایی در مورد ملت ایران اشتباه می‌کنند و هنوز از این رفتار اشتباه خود درس عبرت نگرفته‌اند و امروز صدای انقلاب ما در گوشه و گوشه جهان شنیده می‌شود و روزبه‌روز بر تنفر مردم ایران از آمریکا افزوده می‌شود.

 نمازگزاران و مردم ولایت مدار شهرستان نهاوند پس از اقامه نماز جمعه، همزمان با سراسر کشور با برگزاری راهپیمایی جنایات رژیم آل سعود بر ضد مردم یمن را به‌شدت محکوم کردند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار