رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: 5 دستگاه جدید برای درمان نوزاد به مجموعه تجهیزات ویژه مراقبت از نوزادان در مرکز آموزشی درمانی قدس قزوین افزوده شد.
کد خبر: ۳۳۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 19 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، رضا ربیعی افزود: از این تعداد تجهیزات، 2 دستگاه ونتیلاتور به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال خریداری و تحویل این مرکز شد.
وی اضافه کرد: همچنین 3 دستگاه کمک کننده تنفس نوزادان از راه بینی به این مرکز تحویل داده شد.
ربیعی ادامه داد: ونتیلاتور یکی از حیاتی ترین تجهیزات مورد نیاز در مراکز درمانی، ویژه نوزادان از جمله نوزادان نارس بوده و به عنوان حمایت کننده تنفسی، کمک زیادی به بهبود فرآیند تنفسی آنان می کند.
وی در ادامه، از راه اندازی نخستین دستگاه رادیولوژی دیجیتال در مرکز آموزشی - درمانی قدس خبر داد و گفت: این دستگاه بع ارزش 4 میلیارد ریال توسط اداره تجهیزات پزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین خریداری و تحویل مرکز قدس قزوین شد.
وی ادامه داد: مزایای دستگاه رادیولوژی دیجیتال نسبت به دستگاه رادیولوژی آنالوگ، ثبت تصاویری با کیفیت بالاتر بوده و از نظر مهندسی پزشکی این مزیت با استفاده از پرتودهی کمتر، استفاده از سیستم های ارتباطی و حذف سامانه ظهور، ثبوت و تاریک خانه ها ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه در این دستگاه توانایی استفاده از سیستم های تشخیص خودکار نیز فراهم شده، افزود: با استفاده از این دستگاه امنیت بیشتری برای اطفال از نظر میزان اشعه دریافتی ایجاد خواهد شد.
مرکز آموزشی درمانی کودکان قدس قزوین در سال 70 تاسیس و هم اکنون با 9 بخش و 149 تخت فعال به بیماران خدمات ارائه می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار