کد خبر: ۳۳۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵ 17 November 2016
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام گفت: با توجه به آغاز موج بازگشت زائران از مرز مهران دومین گروه از پزشکان خیر از فردا جمعه 28 آبان ماه در مرز مهران مستقر خواهند شد.


به گزارش تابناک ایلام؛ ضیاء رضایی روز پنجشنبه فزود: نخستین گروه از پرشکان خیر اعزامی از تهران نیز هفته پیش در مرز مستقر و تاکنون خدمات درمانی را به زائران ارایه کرده اند.
 
وی به خدمات کمیته امداد در اربعین امسال اشاره کرد و گفت: با راه اندازی 10 موکب در همه شهرستان های استان از محل مشارکت های مردمی ، روزانه هزاران پرس غذای گرم بین زائران اربعین حسینی در مسیر تردد زائران بویژه مهران و ایلام توزیع می شود.
 
وی ادامه داد: همچنین با توجه به موج بازگشت زائران از عتبات عالیات پنج مکان در شهرستان مهران شامل زائرسرا، نمازخانه و مدرسه و دو مکان در شهر ایلام نیز شامل اردوگاه و مهمانسرای این نهاد با ظرفیت 500نفر در شبانه روز آماده اسکان زائران هستند.
 
وی با بیان اینکه امسال در مجموع هشت هزار مددجو با حمایت کمیته امداد در ایام اربعین راهی عتبات عالیات می شوند افزود: از این تعداد 6هزار مددجو از طریق مرز مهران اعزم شده که 160 نفر از آنها جامعه هدف این نهاد هستند.
 
رضایی با بیان اینکه برای اعزام این تعداد مددجو از مشارکت افراد خیر نیز استفاده خواهد شد، ادامه داد: کمیته امداد استان های مختلف کشور علاوه بر پرداخت کمک هزینه به این مددجویان امکانات لازم نظیر اسکان و پذیرایی را به این افراد ارائه خواهد کرد.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام گفت: علاوه بر این امدادگران این نهاد بصورت شبانه روزی در موکب ها خدمات رسانی لازم را به زائران اربعین حسینی ارایه خواهند کرد.
 
وی افزود: پارسال 800 هزار زائر از خدمات این نهاد در ایام منتهی به اربعین استفاده کردند که امسال پیش بینی می شود خدمات دهی این نهاد به زائران بیشتر از پارسال باشد.
 
به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام مسئولان استان ایلام تاکنون بیش از یک میلیون نفر از مرز مهران تردد کرده اند این مرز بدلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا کربلا انتخاب اول زائران اربعین است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار