مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قزوین از تاسیس مدرسه بزرگسالان در زندان مرکزی قزوین خبر داد.
کد خبر: ۳۳۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲ 16 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین حمیدرضا فراست طلب روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این مدرسه در راستای انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل زندان ها و اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین و به منظور ارتقای تحصیلی مددجویان زندان در آینده راه اندازی و تاسیس می شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر با همکاری مستمر اداره کل آموزش و پرورش استان زمینه ادامه تحصیل مددجویان مهیا بوده و این مرکز از ظرفیت مناسبی برای مددجویان بازمانده از تحصیل و یا علاقه مند به ادامه تحصیل برخوردار است.
فراست طلب، جلوگیری از بازگشت دوباره مددجویان به زندان را یکی از مهمترین اهداف اداره کل زندان ها در جهت ارتقای تعلیم و تربیت آنان دانست و گفت: فراهم کردن شرایط ادامه تحصیل مددجویان در زمان تحمل حبس و استفاده از ظرفیت های دو دستگاه در جهت افزایش سطح آگاهی زندانیان از دیگر اهداف این اداره کل در راه اندازی مدرسه بزرگسالان در زندان است.
وی ادامه داد: تاسیس مدرسه در زندان مرکزی و همکاری های دو جانبه بین اداره کل زندان ها و آموزش و پرورش می تواند فصل جدیدی را در ارتقا و گسترش فعالیت های آموزشی زندان ها، کانون اصلاح و تربیت و ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای به فرزندان در حال تحصیل زندانیان رقم بزند.
مدیرکل زندان های استان قزوین افزود: ایجاد امکان ادامه تحصیل برای بازماندگان از تحصیل در اجرای سیاست عدالت آموزشی، استفاده بهینه از ظرفیت های کانون اصلاح و تربیت و زندان ها جهت بهبود عملکرد تحصیلی و تربیتی، استفاده مطلوب و هدفمند از اوقات فراغت زندانیان، هویت بخشی به زندانیان و افزایش اعتماد به نفس و ارتقای رشد علمی و معنوی آنان با هدف جلوگیری از ترک تحصیل و آسیب های اجتماعی از اهداف مهم این سازمان است.
فراست طلب در پایان یادآور شد: در حال حاضر 135 مددجو در زندان مرکزی قزوین در مقاطع مختلف متوسطه و در رشته های کار و دانش، مقطع راهنمایی و نهضت مشغول به تحصیل هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار