هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری با همراهی مهندس مهدی مجیدی معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرماندار، مهندس نیک نژاد معاون معماری و شهرسازی شهرداری منطقه 20، اعضاء هیئت مدیره شرکت آهن مکان و جمعی از خبرنگاران با حضور در بازار بزرگ آهن مکان پای صحبت های مدیران این بازار نشستند.
کد خبر: ۳۲۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰ 14 November 2016
 غلامحسین خانبابائی، رئیس هیئت مدیره شرکت آهن مکان طی سخنانی درخصوص نحوه فعالیت و شروع به کار این بازار بیان داشت: در سال 1383 با اعلام شهرداری تهران درخصوص انتقال صنایع مزاحم به خارج پایتخت، مشاغل حوزه آهن آلات در مرکز شهر تهران بویژه منطقه 12 به بازار آهن مکان واقع در تقاطع بزرگراه بهشت زهرا و آزادگان با وسعت 550 هزار مترمربع با هزینه شخصی و بدون کمک دولتی منتقل شد که علاوه بر کمک به سیاست های دولت در ساختن شهری پاک، میزان اشتغال جوانان بیکار مناطق جنوبی پایتخت را کاهش و مرتفع ساخته است.
همچنین اعضای هیئت مدیره یکی از مشکلات اصلی این مجتمع صنفی را عدم صدور پایان کار توسط شهرداری منطقه 20 عنوان کرده و بیان داشتند متاسفانه علیرغم آمادگی این شرکت برای پرداخت بدهی خود، پیرو توافق و جلسات مکرر شهرداری در این خصوص اقدامی نمی کند و بالغ بر 2100 واحد کسبی در بلاتکلیفی به سر می برد.
اعضای هیئت مدیره یکی دیگر از مشکلات بازار آهن مکان را نبود راه دسترسی از اتوبان آزادگان علیرغم توافقات قبلی و دستور معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیران قبلی شهرداری می باشد و باعث ایجاد خطرات جانی و مالی فراوان می گردد بیان کردند.
در ادامه این جلسه معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری درخصوص بررسی مسایل و مشکلات آهن مکان گفت: مدیریت عالی شهرستان در راستای کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی فعال تصمیم به بازدید میدانی از بازار آهن مکان گرفت.
جمالی پور خبر از طرح مشکل ترافیکی این بازار در جلسه آتی شورای ترافیک و افتتاح راه مربوطه در ایام مبارک دهه فجر خبر داد و اظهارامیدواری کرد با توجه به توسعه شهر، شهرک آهن مکان باید به مکانی در اتوبان قم انتقال یابد و این مرکز به عنوان عرضه یکی از کالاهای مورد نیاز لوازم خانگی و غذایی و غیره تغییر کاربری یابد.
 وی همچنین از برگزاری نشست با مدیرکل ارزش افزوده استان تهران به منطقه و بررسی مسایل این بازار خبر داد.
محسن کشاورز، رییس اتحادیه انبارداران شهرستان ری نیز از عدم صدور اسناد مالکیت و مالیات بر ارزش افزوده به عنوان مهمترین مشکلات این شهرک بیان داشت و اظهار امیدواری کرد به همت معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری، این مشکلات اصلی شهرک آهن مکان مرتفع گردد.
شایان ذکر است بازار آهن مکان در تقاطع بزرگراه های بهشت زهرا(س) و آزادگان تهران و خیابان شهید رجایی واقع شده است و بالغ بر 2100 واحد صنفی فعال با تجار قدیمی در حوزه آهن آلات و خدمات فلزی مجتمعی کاملا صنفی با پویایی فعال و در بر گیرنده کلیه مشاغل مربوط به آهن آلات و صنایع وابسته و دارای بهترین دسترسی از هر نقطه برای مشتریان که باعث اشتغال بالغ بر 18 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم گردیده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار