مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام بابیان اینکه روزانه 2 هزار پرس غذای گرم بین زائران اربعین توزیع می شود،گفت:عمده منبع تامین مواد غذایی برای توزیع بین زائران اربعین نذورات و مشارکت مردم و بخش اندکی هم از منابع این نهاد است.
کد خبر: ۳۲۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 14 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ضیاء رضایی افزود: این نهاد با راه اندازی موکب در شهرهای ایلام و مهران و از محل مشارکت های مردمی اقدام به پخت و توزیع غذای گرم بین زائران می کند.
 
وی ادامه داد: همچنین سه فضای آموزشی نیز برای اسکان در اختیار این نهاد قرار گرفته تا در روزهای منتهی به اربعین برای اسکان اضطراری زائران به امکانات اولیه مجهز شوند.
 
رضایی با اشاره به اینکه این نهاد در اربعین امسال اقدام به راه اندازی موکب در همه شهرستان های استان کرده است، یادآور شد: عمده منبع تامین مواد غذایی برای توزیع بین زائران اربعین نذورات و مشارکت مردم و بخش اندکی هم از منابع این نهاد است.
 
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام همچنین از استقرار اکیپ پزشکی متشکل از 10 پزشک خیر و نیک اندیش اعزامی از تهران در آستانه فرا رسیدن ایام اربعین حسینی با هدف ارائه خدمات درمانی به زائران در مرز بین المللی مهران خبر داد.
 
به گفته رضایی، این پزشکان نیکوکار دارای تخصص های عمومی، دندانپزشک، داخلی هستند که در مرز مهران مستقر و کار خدمات دهی درمانی به زائران را در طول ایام اربعین انجام خواهند داد.
 
وی با بیان اینکه امسال در مجموع هشت هزار مددجو با حمایت کمیته امداد اربعین راهی عتبات عالیات می شوند افزود: از این تعداد شش هزار مددجو از طریق مرز مهران اعزم شده که 160 نفر از آنها جامعه هدف این نهاد هستند.
 
رضایی با بیان اینکه برای اعزام این تعداد مددجو از مشارکت افراد خیر نیز استفاده خواهد شد، ادامه داد: کمیته امداد استان های مختلف کشور علاوه بر پرداخت کمک هزینه به این مددجویان امکانات لازم نظیر اسکان و پذیرایی را به این افراد ارائه خواهد کرد.
 
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام گفت: علاوه بر این امدادگران این نهاد بصورت شبانه روزی در موکب ها خدمات رسانی لازم را به زائران اربعین حسینی ارایه خواهند کرد.
 
وی همچنین از آمادگی و خدمت رسانی این نهاد به گمشدگان و در راه ماندگان در اربعین خبر داد و افزود: پارسال 800 هزار زائر از خدمات این نهاد در اربعین استفاده کردند که امسال پیش بینی می شود خدمات دهی این نهاد به زائران بیشتر از پارسال باشد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار