مدیرکل دفتر فنی استانداری ایلام از بهسازی محور صالح آباد - مهران خبر داد و گفت: 780 میلیارد ریال اعتبار در قالب قرارداد یکساله با پیمانکار بخش خصوصی برای طرح بهسازی محور صالح آباد - مهران هزینه می شود.
کد خبر: ۳۲۶۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳ 09 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ربیع اله جاسمی اظهار کرد: در اجرای این طرح این محور به طول 50 کیلومتر تعریض و آسفالت شده و نقاط حادثه خیز آن حذف می شود.
 
وی با بیان اینکه این محور یکی از محورهای اصلی تردد زائران عتبات عالیات است، یادآور شد: قسمت عمده ای از این محور تا پیش از فرا رسیدن اربعین تکمیل می شود.
 
وی تاکید کرد: علاوه بر این از شهر مهران تا سد شهید آل اسحاق نیز به طول 12 کیلومتر عملیات خاکی، روسازی، آسفالت و چهاربانده کردن محور انجام شده است.
 
مدیرکل دفتر فنی استانداری ایلام گفت: به منظور رفاه حال زائران اربعین حسینی و جلوگیری از سرگردانی آنها و همچنین جلوگیری از بی نظمی و مشکلات ترافیکی، حذف نقاط حادثه خیز، روشنایی گردنه ها و نقاط پرحادثه، تعریض جاده ایلام صالح آباد مهران و پیشگیری از ایجاد ترافیک در شهر مهران با احداث کنارگذر و تقاطع های ایمن و اتصال مسیر به پایانه مسافری برکت انجام شده است.
 
جاسمی یادآور شد: از حمیل به سمت ایلام حدفاصل شهر سرابله تا ورودی شهر ایلام از سمت میدان ارغوان مسیر ایمن سازی شده و تا حد امکان یک خط سبقت نیز اضافه شده است.
 
وی تاکید کرد: از تونل آزادی به سمت شهر ایلام نیز علاوه بر تامین روشنایی، مسیر بوسیله جداکننده های نیوجرسی جداسازی شده است و موانع تقاطع ارغوان نیز تا پیش از اربعین برداشته خواهد شد.
 
وی بیان کرد: همچنین به منظور کاهش ترافیک میدان قرآن شهر ایلام در مسیر ایلام تونل راه کربلا واریانت مهدی آباد آسفالت و جداسازی شده است که تاثیر بسیار زیادی در کاهش ترافیک خروجی شهر ایلام از سمت میدان قرآن دارد.
 
مدیرکل دفتر فنی استانداری ایلام گفت: از تونل راه کربلا به سمت صالح آباد نیز شانه سازی راه انجام و پارکینگ های اضطراری در کنار مسیر احداث شده است.
 
جاسمی افزود: همچنین در عبور از رودخانه کنجانچم در جاهایی که امکانپذیر است عملیات خاکی در 2 مقطع به منظور تعریض مسیر انجام شده و برای عبور اضطراری از پل های سوله ای استفاده شده است که در زمان اوج ترافیک و قفل شدن احتمالی ترافیک برای عبور از رودخانه مورد استفاده قرار گیرد.
 
وی یادآور شد: قبل از سد شهید آل اسحاق مهران نیز یک واریانت شناسایی و عملیات بهسازی و شن ریزی آن انجام شده است تا در مواقع اضطرار به عنوان جاده اضطراری مورد استفاده قرار گیرد.
 
وی مهم ترین مشکل ترافیکی این استان در ایام اربعین را روان سازی ترافیک برون شهری بدلیل کوهستانی بودن منطقه، پایین بودن سطح سرویس راهها و کم بودن ظرفیت عبور ترافیک عنوان کرد و گفت: ارتقا درجه راه های استان به منظور روان سازی ترافیک برون شهری ضروری است.
 
به گزارش تابناک ایلام، بر اساس پیش بینی های انجام گرفته ایام منتهی به اربعین امسال بیش از 2 میلیون زائر مسیر ایلام - عراق را بدلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا کربلا برای تردد انتخاب می کنند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار