رئیس اداره املاک و بانک زمین اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: بیش از 1400 مِلک متصرف در شهر آبیک شناسایی شده است.
کد خبر: ۳۲۶۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵ 09 November 2016

به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، مهدی بنائی در جلسه شورای اداری شهرستان آبیک که عصر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در شهر آبیک یک پلاک دارای مشکل بوده و مابقی پلاک‌ها مشخص است و مشکلی ندارد.

وی افزود: 40 تا 50 سال پیش، اراضی شهر آبیک ملی اعلام می‌شود که این موضوع سبب شد شهروندان آبیکی در ثبت اراضی با کش و قوس‌های بسیاری مواجه شوند.

رئیس اداره املاک و بانک زمین اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین خاطرنشان کرد: دو سال پیش تصرفات اراضی دولتی به عنوان بحثی داغ در این استان مطرح شد و در این اداره‌کل مورد بررسی قرار گرفت.

بنائی اذعان کرد: بخشی از اراضی شهر آبیک در دهه‌های گذشته مورد تصرف شهروندان این شهر قرار گرفت و پس از گذشت 20 تا 30 سال حقی ایجاد شده و مردم مالکیت را از آنِ خود می‌دانند.

وی افزود: حدود 5 سال امکان صدور سند بر اساس ضوابط برای اراضی تصرفی انجام می‌شد اما در قانون تعیین تکلیف نشد و در حال حاضر امکان صدور سند برای اراضی قولنامه‌ای وجود ندارد.

رئیس اداره املاک و بانک زمین اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: شرایطی در کشور فراهم شد و تمام اراضی تصرفی کشور مورد بررسی قرار گرفت و در مراکز استان‌ها تا 100 متر مربع و مازاد قیمت کارشناسی آن به استان‌ها اعلام شد.

بنائی اضافه کرد: تیمی برای ارائه آمار تصرفات استان قزوین تشکیل شد و تمام اراضی تصرف شده مورد پیگیری و آمارگیری قرار گرفت و تجمیع آن صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با آمارگیری صورت گرفته بیش از یک هزار و 400 مِلک متصرف در شهرستان آبیک شناسایی شده و ارسال آن به سازمان ملی اراضی انجام شده است.

این مسؤول بیان کرد: با توجه به تغییرات صورت گرفته در هیأت‌مدیره سازمان اراضی ملی، پیشنهاد شده بررسی مجدد در خصوص متصرفات صورت بگیرد که دستورالعمل، نحوه واگذاری و بازنگری در دستور کار قرار گرفته اما هنوز ابلاغ صورت نگرفته است.

رئیس اداره املاک و بانک زمین اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: با ابلاغ دستورالعمل و پرونده‌سازی لازم متصرفات شهر آبیک، مشکل شهروندان این شهر رفع می‌شود.

بنائی ادامه داد: آخرین مکاتبه برای ابلاغ دستورالعمل متصرفات مهر ماه امسال با سازمان ملی اراضی کشور صورت گرفته و تا آخر سال جاری هم ابلاغ صورت می‌گیرد؛ گرچه پیگیری مستمر این موضوع در دستور کار قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار