نتیجه غیر رسمی انتخابات در امریکا نشان داد که ترامپ با اخذ بیش از ۲۷۰ رای الکترال موفق شده است رقیب دموکرات خود را که توانسته تنها ۲۱۵ رای الکترال کسب کند ، شکست بدهد. این ماجرا در حالی است که در گذشته نچندان دور بسیاری از کارشناسان پدیده ترامپ را یک شوخی می دانستند ولی الان ترامپ برای آنها به کابوسی تبدیل شده است.
کد خبر: ۳۲۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ 09 November 2016
نتیجه غیر رسمی انتخابات در امریکا نشان داد که ترامپ با اخذ بیش از ۲۷۰ رای الکترا موفق شده است رقیب دموکرات خود را که توانسته تنها ۲۱۵ رای الکترال کسب کند ، شکست بدهد. این ماجرا در حالی است که در گذشته نچندان دور بسیاری از کارشناسان پدیده ترامپ را یک شوخی می دانستند ولی الان ترامپ برای آنها به کابوسی تبدیل شده است.

به گزارش«تابناک»، حال که ترامپ توانسته است، خود را به کاخ سفید برساند و برای یک دوره چهارساله زمام امور در ایالات متحده را در دست بگیرد، سئوال اصلی بسیاری از مردم این است که در آینده چه رخ خواهد داد. چرا که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان ویژیگی اصلی رئیس جمهور جدید امریکا غیر قابل پیش بینی بودن وی است که باعث می شود برخی نسبت به آینده تردید داشته باشند.

در همین زمینه بلومبرگ در گزارشی به آشفتگی بازارهای جهانی در پی پیروزی ترامپ پرداخته است. بر اساس این گزارش نتایج این انتخابات بر بازارهای نفت، طلا و بورس های مهم جهانی تاثیر گذاشته است.به عنوان مثال چشم انداز شاخص FTSE 100 لندن با کاهش 3.6 (سه و شش دهم) درصدی روبروست. همچنین چشم انداز شاخص S&P 500 آمریکا نیز با کاهش 4.5 (چها رو نیم ) درصد مواجه است.

این در حالی است که شاخص سهام آسیا اقیانوسیه MSCI نیز با کاهش 2.9 (دو و نه دهم) درصدی روبرو شد که این کاهش حتی بیش از همه پرسی «برگزیت» در انگلیس بود.البته قیمت طلا 3.4 (سه و چهار دهم) درصد جهش یافت و بهای نفت خام نیز 3.2 (سه و دو دهم) درصد تنزل کرد.

تاثیر ترامپ بر جهان از حادثه 11 سپتامبر بیشتر می شود؟! 

اما به احتمال زیاد با توجه به دیدگاه های افراطی ترامپ درباره رنگین پوستان و مهاجرین کشورهای امریکای لاتین بیشترین تاثیر را بپذیرند. در همین زمینه بر اساس گزارشات ارزش «پزو» واحد پول مکزیک نیز با 11 درصد کاهش و برای نخستین بار به یک دلار در برابر 20 پزو رسید.

برخی از تحلیلگران حتی بیان کرده اند که فاجعه ای بزرگتر از 11 سپتامبر در امریکا رخ داده است. چرا که در حادثه 11 سپتامبر شاخص سهام «داو جونز» ۵۴۰ واحد سقوط کرده بود اما این شاخص امروز باقوت گرفتن احتمال پیروزی ترامپ، بیش از ۶۰۰ واحد پائین آمده است و قیمت نفت در بازار نیویورک نیز بیش از 4 درصد کاهش یافته است.

شاخص سهام بورس توکیو نیز در پی پیروزی دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در برابر هیلاری کلینتون نامزد دموکرات کاهش یافت.

شاخص نیکی با دو و دودهم درصد یا 382 ممیز 48 واحد کاهش به 16788 ممیز 90صدم واحد رسید. بازارهای هند نیز صبح امروز تحت تأثیر پیروزی دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در برابر هیلاری کلینتون نامزد دموکرات و اعلام غیرمنتظره مقابله با پول سیاه از سوی دولت هند، شش درصد سقوط کرد.

البته در این میان برخی کشورها نیز از این انتخاب به سرعت حمایت کرده اند و به ترامپ تبریک گفته اند. استرالیایی ها یکی از این کشورها هستند و عنوان کرده اند که ترامپ باید از این به بعد بیشتر به آسیا توجه کند.

تاثیر بر اقتصاد ایران

 تاثیر ترامپ بر جهان از حادثه 11 سپتامبر بیشتر می شود؟!

البته از همان ابتدای صبح بازارهای کشورمان نیز از این تاثیرات به دور نبود. امروز در بازار بورس تهران حجم معاملات نسبت به روز گذشته به شدت کاهش یافت و بورس شاهد صف‌های میلیونی فروش در گروه‌های مختلف است. شاخص آزاد شناور نیز تا این لحظه بیش از ۱۷۰۰ واحد کاهش پیدا کرده و شاخص بازار اول با ۱۰۶۵ واحد کاهش به رقم ۵۵ هزار و ۴۲۵ واحد رسید. بانک مرکزی نیز امروز نرخ برابری 39 ارز عمده را در برابر ریال اعلام کرد که براساس آن ارزش 21 ارز از جمله دلار آمریکا کاهش و یورو و پوند انگلیس نسبت به دیروز افزایش یافت./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار