حضرت آیت الله مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز 94/02/18
غربی ها اگر خواستار مذاکره هستند باید بدون تهدید و عاقلانه پای میز مذاکره بنشینند/مردم یمن با پیروی از مکتب عاشورا ایستادگی و مقاومت کرده و بینی عربستان را به خاک خواهند مالید.
کد خبر: ۳۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵ 08 May 2015

  به گزارش تابناک تبریز حضرت آیت الله محسن مجتهد شبستری، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز که در مصلی اعظم حضرت امام خمینی(ره) این شهر برگزار گردید، اظهار داشتند: امسال مراسم عبادی اعتکاف به نحو احسن در سراسر کشور برگزار گردید و بیش از هفتصد هزار نفر که بیشتر آنان را جوانان تشکیل داده بودند در بیش از پنج هزار مسجد برگزار گردید و امت مسلمان در این مراسم ضم دعای موفقیت مردم مسلمان و مظلوم یمن به عبادت پرداختند.

ایشان ادامه دادند: در ایام اعتکاف یکی از شبکه های وهابی در ماهواره از اعتکاف انتقاد کرده است و مراسم عبادی اعتکاف را حرکتی نمایش خوانده است و باید عرض کنم که علت نگرانی آنها از این مراسم، شرکت پرشکوه جوانان شیعه در این مراسم بوده و به خاطر بی تاثیر شدن حربه تبلیغاتی است که می گویند شیعیان با مفهوم عبادت بیگانه هستند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات هسته ای، خاطر نشان کردند: مگر با تهدید و ارعاب مذاکره می شود کرد و اگر خواستار مذاکره هستند باید بدون تهدید و عاقلانه پای میز مذاکره بنشینند.

ایشان اضافه کردند: مقام معظم رهبری مدام می فرمایند”باید عظمت و هیبت ملت ایران محفوظ بماند/ موافق مذاکره زیر شبحِ تهدید نیستم/ مسئولان باید به مسائل معیشتی معلمان توجه ویژه کنند” و این ها همه باید نصب العین مسئولین دولتی و تیم مذاکره کننده باشد.

امام جمعه تبریز افزودند: ایشان همچنین با اشاره به تهدیدهای اخیر مقامات رسمی آمریکا همزمان با برگزاری مذاکرات هسته ای تأکید کردند” من موافق مذاکره زیر شبحِ تهدید نیستم. مسئولان سیاست خارجی و مذاکره کنندگان باید خطوط قرمز و اصلی را به دقت رعایت کنند و همزمان با ادامه مذاکرات، باید از عظمت و هیبت ملت ایران نیز دفاع کنند و زیر بار هیچ تحمیل، زور، تحقیر و تهدیدی نروند”.

ایشان ادامه دادند: مقام معظم رهبری با اشاره مجدد به اظهارات مقامات رسمی آمریکا در روزهای اخیر که گفته بودند اگر چنین شرایطی پیش آید ما حمله نظامی می کنیم، خطاب به دولتمردان آمریکایی مطرح کردند که اولاً غلط می کنید. ثانیاً همانطور که در زمان رئیس جمهور قبلی آمریکا هم گفتم، دوران بزن و در رو تمام شده است و ملت ایران کسی را که بخواهد به او تعرض کند، رها نخواهد کرد”.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کردند: تنها راه برون رفت از مشکلات اتکاء به نیروهای داخلی و اقتصاد مقاومتی است و دولت محترم به این مسئله توجه جدی کند، چرا که حتی بر فرض برداشته شدن تحریم ها، مشکلات اقتصادی حل نخواهد شد.

ایشان در ادامه با اشاره به تهدیدات رسمی مقامات آمریکا، گفتند: سردار سلامی در پاسخ این یاوه گویی های مقامات رسمی آمریکا گفتند که ما بعد از جنگ تحمیلی بی کار ننشسته ایم و قوی ترین و مجهزترین تجهیزات نظامی را آماده کرده ایم و در صورت کوچکترین تجاوزی پاسخی قاطع و پشیمان کننده خواهیم داد.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان بخش هایی از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان، بیان کردند: آمریکایی ها در میان ملتهای منطقه هیچ آبرویی ندارند و بدون آنکه خجالت بکشند، از کشتار مردم یمن حمایت می کنند اما ایران را که به دنبال کمک دارویی و مواد غذایی به مردم یمن است، متهم به دخالت در این کشور و ارسال سلاح می کنند. و در حقیقت می شود گفت که به قول سعدی سنگ را بسته اند و سگ را آزاد گذاشته اند.

ایشان اضافه کردند: سیاست کلان سعودی ها به دست دو جوان نپخته و غافل افتاده است و آتش این جنگ را شعله ور کرده اند و قصدی جز تجزیه یمن ندارد و تا به امروز موفق نشده اند و فقط توان حمله هوایی دارند و به نظر می رسد که عربستان تنها مانده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزودند: انصارالله یمن به لحاظ عملیاتی بسیار گسترده و پیشرفته عمل می کند و  اگر عربستان هنر دارد و راست می گوید،  وارد جنگ زمینی با یمن شود شود چرا که در این صورت مرز های یمن قطعا به گورستان سعودی ها تبدیل خواهد شد.

ایشان ادامه دادند: انصار الله یمن انسان های قوی و مستحکمی هستند و به لطفا خدا پیروز نهایی این میدان خواهند بود.

خطیب جمعه تبریز تصریح کردند: مردم ایران آماده مقابله با سعودی ها و وهابی های وحشی هستند و مردم غیرتمند آذربایجان مدام به بنده پیام می دهند که منتظر دستور امام خامنه ای هستیم تا با یک دستور عربستان را به گورستان سعودی ها تبدیل نماییم.

ایشان ادامه دادند: سعودی ها تا کنون ۳۱۲۵حمله هوایی انجام داده اند که از این تعداد حمله هوایی ۲۹۹۲موردش، شهر ها و خانواده های مظلوم یمنی را مورد هدف قرار داده اند و تمامی زیر ساخت ها، مراکز، مساجد، مدارس و خانه ها را ویران کرده اند.

آیت الله مجتهد شبستری در خاتمه بیان داشتند: مردم یمن با پیروی از مکتب عاشورا ایستادگی و مقاومت کرده و بینی عربستان به خاک خواهند مالید.

 

منبع :مرکز اطلاع رسانی حضرت آیت الله شبستری

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار