بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای بین المللی از جمله:«واکنش وزارت امورخارجه آمریکا به سفر ظریف به لبنان»،« واکنش حماس به سفر هیئت رسانه ای تونسی به اسرائیل» و ..پرداخته می شود.
کد خبر: ۳۲۵۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 08 November 2016
تحولات در عرصه بین المللی در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که در عرصه رسانه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور سیاست رسانه ای خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
بسته ویژه خبری «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»، جایی است که مهمترین خبرهای روز دنیا را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
سلام من را به آیت الله خامنه ای و دکتر روحانی برسانید
ژنرال « میشل عون» رئیس جمهوری لبنان دردیدار « محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با وی خواستار رساندن سلامش به حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و دکتر« حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران شد.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، رئیس جمهوری لبنان در این دیدار که عصر دوشنبه در « بعبدا» کاخ ریاست جمهوری این کشور برگزار شد، ضمن تشکر از پیام تبریک و تماس تلفنی رئیس جمهوری اسلامی ایران در همان ساعات اولیه انتخاب ایشان، از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران برای تحکیم ثبات در لبنان قدردانی و بر ضرورت ارتقای روابط دو کشور در همه زمینه های سیاسی و اقتصادی تاکید کرد.
وی در این دیدار که « جبران باسیل » وزیر امور خارجه لبنان و « محمد فتحعلی » سفیر ایران در لبنان هم حضور داشتند، تصریح کرد: کنفرانس اقتصادی مشترک ایران و لبنان که قرار است روز سه شنبه در بیروت برگزار شود در گسترش همکاری های دو کشور سهم زیادی خواهد داشت.
ژنرال عون بر اهمیت همکاری کشورها در مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت: لبنان وارد مبارره با گروه های تروریستی شده که به خاک آن تجاوز و به ملت آن هجمه کرده اند.
رئیس جمهوری لبنان در خصوص اوضاع سوریه تاکید کرد:هیچ جایگزینی برای راه حل سیاسی در سوریه ، بازگشت ثبات به منطقه و حل رنج های آوارگان سوری در لبنان وجود ندارد.
براساس گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه ایران هم در این دیدار که بلافاصله بعد از ورودش به بیروت برگزار شد، مراتب تبریک صمیمانه دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران را به رئیس جمهوری لبنان برای پیروزی مردمسالاری در این کشور و انتخاب ایشان توسط مردم لبنان ابراز کرد.
ظریف افزود: انتخاب رئیس جمهوری لبنان پس از یک وقفه طولانی( خلاء دوسال و نیمه ریاست جمهوری)، پیروزی همه مردم لبنان بود و به همین دلیل من امروز همراه با یک هیئت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی برای تقویت و گسترش همکاری ها در همه زمینه ها به لبنان آمده ام.
وی خاطرنشان کرد:به نظر ما ایران و لبنان امروز با دو تهدید مشترک ناشی از رژیم صهیونیستی و گروه های تکفیری و افراط گرا روبرو هستند و فراتر از این دو تهدید مشترک، منافع زیادی است که ایران و لبنان در چارچوب همکاری های سیاسی و اقتصادی در همه زمینه ها دارند.
وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: من به افق همکاری های دو کشور بسیار خوشبین بوده و اعتقاد دارم این همکاری ها به نفع صلح و ثبات منطقه است و علیه هیچ کس نیست.
این نخستین دیدار یک مقام بلندپایه جهان و منطقه با ژنرال میشل عون رئیس جمهوری جدید لبنان است که هفت گذشته نمایندگان مردم این کشور در پارلمان با رای اکثریت او را انتخاب کردند.
دکتر ظریف عصر دوشنبه در راس یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی وارد لبنان شد و قرار است روز سه شنبه هم با « نبیه بری» رئیس مجلس، « تمام سلام» نخست وزیر عهده دار امور جاری و « سعد حریری» نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید لبنان به طور جداگانه دیدار و گفت وگو کند.
درخواست کمک کردهای عراقی از روسیه
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از العالم؛ نشریه روسی «ازویستیا» به نقل از فلاح مصطفی باکر، مسئول روابط خارجی حکومت اقلیم کردستان نوشت که وی در دیدار با میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجۀ روسیه، برای آوارگانی که از مناطق مختلف عراق و نیز سوریه به کردستان عراق رفته اند، کمک های انسانی درخواست کرده است.
باکر با اشاره به این که موضوع مبارزه با تروریسم مسأله ای دارای اولویت است، تأکید کرد که در دیدار با بوگدانف، کمک های نظامی هم برای اقلیم کردستان درخواست کرده است.
وی همچنین بر ضرورت ارائه کمک های چندجانبه از سوی جامعۀ جهانی و مخصوصا متحدانی مانند روسیه تأکید کرد.
بوگدانف و باکر در نشست خود در روز اول نوامبر، جنگ علیه تروریسم، اوضاع سیاسی عراق، افزایش روابط با عراق و نیز همکاری با اقلیم کردستان را بحث و بررسی کردند.
واکنش وزارت امورخارجه آمریکا به سفر ظریف به لبنان
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری به سفر وزیر خارجه ایران به بیروت و دیدارش با رئیس‌جمهور لبنان واکنش نشان داد؛ سفری که پس از انتخاب «میشل عون»، اولین سفر یک مقام ارشد خارجی به لبنان محسوب می‌شود.
خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران به سفر وزیر خارجه ایران به بیروت و دیدارش با رئیس‌جمهور لبنان واکنش نشان داد.
«مارک تونر» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود با سوالی درباره سفر وزیر خارجه ایران به بیروت و دیدارش با رئیس‌جمهور جدید لبنان روبرو شد.
این مقام سخنگوی دستگاه سیاست خارجی آمریکا که با این سوال مواجه شد که «چه نظری درباره این سفر دارد»، در ابتدا گفت که من نظر خاصی در این باره ندارم.
خبرنگار آمریکایی بار دیگر سوال کرد که آیا او نگران این موضوع نیست؟
سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا گفت که «ما نمی‌خواهیم از یک موضوع(سفر محمد جواد ظریف) نتیجه‌گیری خاصی بکنیم و بگوییم که دولت جدید لبنان به سمت یک جریان خاص متمایل شده است».
او البته ادامه داد که «ما این واقعیت را تایید می‌کنیم که حزب‌الله از دولت جدید لبنان حمایت کرده است اما باید ببینیم موضعگیری دولت جدید چگونه خواهد بود».
او با تاکید بر تاثیرگذاری مولفه‌های مختلف و پیچیدگی شرایط لبنان، تاکید کرد که آمریکا خواهان توفیق دولت لبنان در رسیدگی به امور مربوط و محوله است.
واکنش حماس به سفر هیئت رسانه ای تونسی به اسرائیل
جنبش مقاومت اسلامی "حماس" به سفر هیئت رسانه‌ای مراکشی به سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ واکنش نشان داد.
جنبش مقاومت اسلامی "حماس" سفر هیات رسانه ای مراکشی به سرزمین های اشغالی 1948 را که با هدف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و بهبود وجهه این رژیم در رسانه های عربی صورت گرفت، محکوم کرد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، سخنگوی حماس طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن به مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین نمابر شد، اعلام کرد که این سفر در سایه تشدید تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین و پاکسازی نژادی در سرزمین‌های اشغالی صورت می‌گیرد.
فوزی برهوم تاکید کرد که سفر هیئت مذکور به مثابه خیانت به ملت و آرمان فلسطین و جریحه دار کردن احساسات اعراب، مسلمانان، دوستداران و حامیان مساله فلسطین و همچنین تشویق اسرائیل به تشدید جنایات و تجاوزاتش علیه فلسطینیان است. 
وی خاطرنشان ساخت که رژیم صهیونیستی نماد تروریسم و نژاد پرستی و تندرویی در جهان است، این هیئت باید به جای تلاش در راستای عادی سازی روابط با اسرائیل در جهت منزوی کردن آن و رسواسازی جنایتش تلاش کند.
برهوم از تمامی طرف‌هایی که با رژیم اشغالگر قدس رابطه دارند خواست تا مناسبات خود را با این رژیم قطع کنند و از هرگونه تعامل و ارتباط با آن خودداری ورزند.
سخنگوی حماس همچنین خواستار بسیج ظرفیت های امت برای حمایت از ملت فلسطین و حقوق و اصول و آرمان های این ملت شد.
رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد که یک هیئت رسانه‌ای مراکشی 7 نفره امروز دوشنبه وارد سرزمین‌های اشغالی 1948 شد. این هیئت مهمان وزارت خارجه اسرائیل می‌باشد و قرار است با تعدادی از وزیران کابینه بنیامین نتانیاهو، نمایندگان کنست و قضات دیوان عالی اسرائیل دیدار کند.
سخنگوی عربی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گفت که این هیئت از شهر قدس، شمال سرزمین‌های اشغالی 1948 و مناطق مجاور نوار غزه بازدید می کند تا خبرنگاران را در جریان رخدادهای این مناطق قرار دهد.
حسن کعبیه تصریح کرد که این اقدام با هدف بهبود وجهه اسرائیل در مراکش صورت می‌گیرد./تسنیم
آماده‌باش در نیویورک، تگزاس و ویرجینا از بیم داعش
دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا از احتمال خرابکاری و حملات انتحاری هواداران گروه‌های خرابکار داعش و القاعده در روز انتخابات این کشور خبر دادند.
به گزارش افکارنیوز، داعش از هواداران خود خواسته تا رای دهندگان آمریکایی حاضر در  مراسم انتخابات ریاست جمهوری این کشور را قتل عام کنند.
به نوشته روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» گروه تروریستی داعش همچین از مسلمانان آمریکا درخواست کرده تا در روز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که آن‌را «الحادی» نام نهاده، شرکت نجویند.
به نوشته این روزنامه، گروه تروریستی داعش در بخشی از متن 7 صفحه‌ای عنوان داشته است: «خون رای دهندگان صلیبی حتی بیشتر از خون جنگجویان نبردهای صلیبی مستحق ریخته شدن است.»
داعش همچنین تهدید کرده که هوادارانش رای دهندگان آمریکایی را قتل عام کرده و صندوق‌های رای گیری را خرد خواهند کرد.
این در حالی است که پلیس فدرال آمریکا نیز گزارش‌هایی را از وقوع عملیات خرابکارانه بزرگ از قبل برنامه ریزی شده در حین برگزاری انتخابات آمریکا داده است.
بر این اساس، اطلاعات جمع شده از سوی مقام‌های آمریکا حکایت از برنامه نیروهای القاعده برای حمله به نیویورک ،تگزاس و ویرجینیا دارد و رسانه‌های این کشور نیز گزارش داده‌اند که مقام‌های مسئول سه شهر یاد شدن در حالت آماده‌باش بسر می‌برند.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
اینو میگن توف سرابالا چون داعش وافکارشون زاییده امریکا و عربستانه حالا باید به صورت خودشون بخوره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار