کد خبر: ۳۲۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶ 08 November 2016

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، هادی العامری یکی از فرماندهان داوطلبان مردمی گفت: داوطلبان مردمی منطقه مهمی را که موصل را به الرقه سوریه متصل می کند به تصرف درآوردند.
 

العامری افزود: نیروهای داوطلب بسیج مردمی، گذرگاه و تقاطع اصلی را که شهر موصل عراق را به شهر الرقه سوریه متصل می کند و همچنین شماری از روستاهای راهبردی اطراف آن را آزاد کردند.
 

او گفت: همچنین با همت بسیج مردمی، منطقه ای مهم  را که دو راهی راهبردی است به تصرف در آوردیم و ان شاء الله با یاری خداوند عزوجل از این گذرگاه می توانیم به سمت موصل و یا تلعفر پیشروی کنیم  این دو راهی تنها  جاده ای است که موصل را به الرقه سوریه وصل می کند خدا را شکر می کنیم که مجاهدان قهرمان آن را بطور کامل به تصرف درآوردند.
 

شبکه العالم  در گزارشی اعلام کرد، نیروهای پیشمرگه از چهار محور عملیات آزادسازی منطقه بعشیقه (در شمال موصل) را آغاز کرده اند و این عملیات با هماهنگی نزدیک یگان های ارتش و نیروهای داوطلب مردمی صورت می گیرد.
این شبکه همچنین افزود، گروه تروریستی داعش در منطقه بعشیقه به سبب ناتوانی در برابر نیروهای امنیتی، هیچ گونه مقاومتی از خود نشان نمی دهد.

 

این در حالی است که، منابع خبری امروز دوشنبه از پیشروی نیروهای داوطلب بسیج مردمی  از دو مسیر  به سمت شهرک بعشیقه در شرق شهر موصل خبر دادند.
 

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، چندین هفته است که نیروهای بسیج مردمی، شهرک بعشیقه را که هم اکنون در کنترل داعش است محاصره کرده اند و به نظر می رسد حملات امروز  جدی ترین حملات برای بیرون راندن عناصر داعش از این شهرک واقع در 13 کیلومتری شمال شرق موصل به شمار می رود.
 

آروا دامون خبرنگار ارشد سی ان ان به همراه عکاس و فیلمبردار و یکی دیگر از خبرنگاران این شبکه که به موصل اعزام شده بودند با حمله غافل گیرانه داعش روبرو شدند و در حالی که تصور می کردند از مهلکه جان به در نمی برند به شکل معجزه آسایی زنده ماندند.
 

عبدالامیر رشید یارالله سرتیپ ستاد ارتش عراق که فرماندهی عملیات (نینوا ما می آئیم) را بر عهده دارد در بیانیه ای اعلام کرد اردوگاه آوارگان  الجدعه، از توابع منطقه القیاره در جنوب موصل فقط روز یکشنبه میزبان 110 خانوار ( 579 تن ) بوده است.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از بغداد ، یارالله گفت: 21 خانوار شامل 66 تن نیز اردوگاه آوارگان الجدعه را ترک کرده اند.

 

او افزود: مجموع آوارگانی که از استان نینوا و مرکز آن موصل در اردوگاه الجدعه مستقر شده اند تاکنون به 6403 تن رسیده است.
 

داعش بیش از دو میلیون تن را در داخل موصل دومین شهر پرجمعیت در شمال عراق به گروگان گرفته است و از آنان به عنوان سپر انسانی برای جلوگیری از پیشروی نیروهای عراقی و مقابله با حملات هوایی استفاده می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار