عضو شورای شهر قم:
عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: اگر قرارداد متروی قم را فسخ کنیم و به دنبال پیمانکار جدیدی بگردیم، مطمئناً ضرر خواهیم کرد.
کد خبر: ۳۲۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱ 07 November 2016
به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان در دویست و چهارمین جلسه رسمی شورای شهر قم، با اشاره به اعمال تغییرات در قرارداد پیمانکار قطار شهری قم اظهار داشت: اگر ما درست و به‌موقع به پیمانکار تزریق پول داشتیم امروز باید شاهد افتتاح پروژه مترو و منوریل بودیم.

وی بابیان اینکه قرار بود سالانه 170-160 میلیارد تومان به پروژه مترو تزریق مالی شود که این رقم سالانه کمتر از 60 میلیارد تومان بوده است، افزود: وقتی این‌گونه قطره‌چکانی به پروژه‌ای با این وسعت پول تزریق می‌شود نباید انتظار داشت با سرعت تکمیل شود و این در شرایطی است که ما تازه پیش‌پرداخت را تکمیل کرده‌ایم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم تغییر نرخ ارز را یکی از مشکلات این پروژه برشمرد و گفت: تشدید قیمت‌ها سبب ایجاد تغییراتی در نحوه فعالیت پیمانکار داشت و اگر قرارداد را فسخ کنیم و به دنبال پیمانکار جدیدی بگردیم مطمئناً ضرر خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید فعالیت‌های تبلیغاتی شهرداری به‌صورت متمرکز در سازمان زیباسازی انجام شود، تصریح کرد: متأسفانه با توجه به نقش سازمان‌ها و مناطق مختلف در آموز تبلیغاتی ما شاهد بی‌نظمی‌هایی در ارائه قیمت و خدمات هستیم که باید این مشکل با تمرکز تبلیغات در یک سازمان حل شود.

ذاکریان با اشاره به اینکه باید سیاست واحدی در شهرداری برای قیمت‌گذاری و چگونگی عملکرد تبلیغات شهری در نظر گفته شود، عنوان کرد: سازمان زیباسازی به‌عنوان سازمان تخصصی تبلیغات محیطی می‌تواند به‌عنوان متولی جلوگیری از پراکنگی‌ها باشد و مابقی دستگاه‌ها با آن‌ها در این زمینه همکاری داشته باشند.

وی متمرکز شدن تبلیغات محیطی در سازمان زیباسازی را دارای حسن‌های فراوان دانست و گفت: طرحی توسط شورا به این منظور در نظر گرفته‌شده که در راستای سیاست‌های فضاسازی شهری می‌باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قم برنامه راهبردی و عملیاتی قم 1400 را برنامه‌ای کاربردی عنوان کرد و افزود: اقدامات خوبی در تدوین این برنامه صورت گرفته اما در گام‌های بعدی باید سنجش‌هایی صورت بگیرد تا بتوان راهبردهای مسیر را موردتوجه داشت.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار